Friss hírek

Boldogságóra

A testmozgás gyakorlása volt 2021 május hónapban a boldogságórák témája, melyben iskolánk 5.osztálya a hónap csoportja címet nyertet el! Munkánkat oklevéllel jutalmazták!
Az óránkról:
Tegyél a testedért!
M√°r nagyon v√°rtuk, hogy a t√∂bb hetes otthoni tanul√°s ut√°n v√©gre egy√ľtt lehess√ľnk, futk√°rozzunk a tan√≥r√°k k√∂z√∂tti sz√ľnetekben √©s testnevel√©s √≥r√°kon egy√ľtt mozoghassunk!
A m√°jusi boldogs√°g√≥r√°nkon a h√≥nap dal√°val mozgattuk √°t a test√ľnket. Nem csak a sport√°gakat gyŇĪjt√∂tt√ľk √∂ssze, hanem a test√ľnket energi√°val √©s fontos t√°panyagokkal ell√°t√≥ eg√©szs√©ges √©lelmiszereket is: kerest√ľnk, v√°gtunk, ragasztottunk ‚Ķ. m√≠g v√©g√ľl elk√©sz√ľltek a tabl√≥k!
Az boldogs√°g√≥r√°nkr√≥l k√©sz√ľlt fot√≥k itt tekinthetŇĎk meg: https://boldogsagora.hu/gyerekek-munkai/tegyel-a-testedert/

A Moh√°csi Tanker√ľleti K√∂zpont a K√∂zalkalmazottak jog√°ll√°s√°r√≥l sz√≥l√≥ 1992. √©vi XXXIII. t√∂rv√©ny 20/A. ¬ß alapj√°n p√°ly√°zatot hirdet gy√≥gypedag√≥gus munkak√∂r bet√∂lt√©s√©re.

A pályázat részletei >>>

A Moh√°csi Tanker√ľleti K√∂zpont a K√∂zalkalmazottak jog√°ll√°s√°r√≥l sz√≥l√≥ 1992. √©vi XXXIII. t√∂rv√©ny 20/A. ¬ß alapj√°n p√°ly√°zatot hirdet gy√≥gypedag√≥gus munkak√∂r bet√∂lt√©s√©re.

A pályázat részletei >>>

A Moh√°csi Tanker√ľleti K√∂zpont a K√∂zalkalmazottak jog√°ll√°s√°r√≥l sz√≥l√≥ 1992. √©vi XXXIII. t√∂rv√©ny 20/A. ¬ß alapj√°n p√°ly√°zatot hirdet szakoktat√≥ munkak√∂r bet√∂lt√©s√©re.

A pályázat részletei >>>

A Moh√°csi Tanker√ľleti K√∂zpont a K√∂zalkalmazottak jog√°ll√°s√°r√≥l sz√≥l√≥ 1992. √©vi XXXIII. t√∂rv√©ny 20/A. ¬ß alapj√°n p√°ly√°zatot hirdet int√©zm√©nyegys√©g vezetŇĎ (magasabb vezetŇĎ) beoszt√°s ell√°t√°s√°ra.

A pályázat részletei >>>

Pályaorientációs témahét beszámoló

Nagyon fontos m√°r als√≥ tagozatban is, hogy min√©l t√∂bbet besz√©lgess√ľnk a gyermekekkel a tov√°bbtanul√°sr√≥l, illetve ezek lehetŇĎs√©geirŇĎl √©s fontoss√°g√°r√≥l. A p√°lyaorient√°ci√≥s t√©mah√©ten a 3. √©s a 4. oszt√°ly k√∂z√∂sen vett r√©szt. Iskol√°nk tanul√≥i r√©szszakk√©pes√≠t√©st szerezhetnek a nyolcadik oszt√°ly ut√°n, melyre int√©zm√©ny√ľnkben van lehetŇĎs√©g√ľk. Az als√≥sok megismerhett√©k a helyben l√©vŇĎ r√©szszakk√©pes√≠t√©seket. Megn√©zhett√©k az √ľvegh√°zat, ahol a szakiskol√°s di√°kjaink pal√°nt√°kat √©s vir√°gokat nevelnek. Az aj√°nd√©kba kapott paradicsom pal√°nt√°inkat gondosan nevelgetj√ľk. Megtekintett√ľk a parkgondoz√°shoz haszn√°lt g√©peket munka k√∂zben. Iskol√°nk udvar√°t szebb√© tett√ľk balkonl√°d√°ba √ľltetett vir√°gainkkal. Ell√°togattunk a gyakorl√≥konyh√°ba, ahol a mindennapok sor√°n a konyhai kiseg√≠tŇĎ szak di√°kjainak gyakorlata folyik. Online j√°t√©kokon kereszt√ľl betekint√©st nyerhettek a gyerekek a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ szakm√°kba. Digit√°lis mem√≥riak√°rty√°n megkerest√ľk a szakm√°k le√≠r√°s√°t a k√©p√ľkkel, sz√≥keresŇĎn k√ľl√∂nb√∂zŇĎ foglalkoz√°sokat kerest√ľnk, akaszt√≥f√°t √©s anagramm√°t j√°tszottunk. Majd az ‚ÄěAmerik√°b√≥l j√∂ttem‚ÄĚ c√≠mŇĪ j√°t√©kkal tett√ľk m√©g izgalmasabb√° a t√©mahetet. A t√©mah√©t sikeresnek bizonyult, el√©rte c√©lj√°t.
Pályaorientációs témahét beszámoló képekben >>
2021.05.12.

Brucknerné Haraszti Mária of.

Fenntarthatósági témahét beszámoló

A k√∂rnyezet v√©delme √©s a fenntarthat√≥s√°g √©rdek√©ben a gyerekekkel megismertett√ľk a t√©ma fontoss√°g√°t, hiszen ŇĎk is sokat tehetnek F√∂ld√ľnk v√©delm√©√©rt. A 3. √©s 4. oszt√°lyosok k√∂z√∂sen vettek r√©szt a Fenntarthat√≥s√°gi t√©mah√©ten. Besz√©lgett√ľnk a F√∂ldrŇĎl (bolyg√≥, levegŇĎ, sz√°razf√∂ld, v√≠z‚Ķ). F√∂ldg√∂mb√∂n megn√©zt√ľk, mi bor√≠tja a F√∂ld legnagyobb r√©sz√©t, mi√©rt nevezik k√©k bolyg√≥nak. Megn√©zt√ľnk egy r√∂vid mes√©t Gl√≥bir√≥l, a F√∂ld bolyg√≥r√≥l. √Āprilis 22-√©n meg√ľnnepelt√ľk a F√∂ld napj√°t. Ezzel kapcsolatos feladatokat oldottunk meg, kirak√≥ztunk, meghallgattuk a F√∂ld dal√°t, mem√≥ria j√°t√©kot j√°tszottunk. Kipr√≥b√°ltunk egy online szabadul√≥szob√°t, ahol a F√∂ld megment√©se mellett fontos tan√°csokat kaptunk f√∂ld√ľnk meg√≥v√°sa √©rdek√©ben. LisztbŇĎl, s√≥b√≥l, s√ľtŇĎporb√≥l pufifest√©ket k√©sz√≠tett√ľnk, amely felhaszn√°l√°s√°val nagyon √©rdekes k√©pek sz√ľlettek. Besz√©lgett√ľnk az √©lŇĎhelyek fontoss√°g√°r√≥l, √©lŇĎvil√°gr√≥l, arr√≥l, milyen k√°rokat okozhat az ember, annak milyen k√∂vetkezm√©nyei lehetnek, illetve √∂tleteket gyŇĪjt√∂tt√ľnk megelŇĎz√©sre. Feladatlapon megkerest√ľk az elb√ļjt √°llatokat, ezzel is szeml√©ltetve azok √©lŇĎ-√©s b√ļv√≥helyeit. Egy j√°t√©k seg√≠ts√©g√©vel megtudtuk, mennyi mindenhez kell az √°ram, az energia, hogyan lehet cs√∂kkenteni a felhaszn√°l√°s√°t. Meg√ļjul√≥ energiaforr√°sokkal ismerkedt√ľnk. Foglalkoztunk a szelekt√≠v hullad√©kgyŇĪjt√©s √©s komposzt√°l√°s fontoss√°g√°val is. Egy mese keret√©n bel√ľl megtanultuk a szelekt√≠v kuk√°k sz√≠neit. Kooperat√≠v csoportmunk√°ban kisz√≠nezt√ľk a hullad√©kgyŇĪjtŇĎket √©s sz√≥cs√≠kok seg√≠ts√©g√©vel sz√©tv√°logattuk a ‚Äúhullad√©kokat‚ÄĚ. Tableteken egy applik√°ci√≥ seg√≠ts√©g√©vel megtiszt√≠tottuk a k√∂rnyezet√ľnket (j√°tsz√≥teret, foly√≥t, stb...). Megbesz√©lt√ľk, hogy oszt√°lyszinten hogyan √≥vhatjuk k√∂rnyezet√ľnket (szelekt√≠ven gyŇĪjtj√ľk a pap√≠rt, mŇĪanyagot, tiszt√°n tartjuk k√∂rnyezet√ľnket, vir√°got √ľltett√ľnk, vigy√°zunk az √°llatokra, n√∂v√©nyekre). V√©dett √°llatokkal ismerkedt√ľnk online j√°t√©kok seg√≠ts√©g√©vel. A term√©szetv√©delmi ter√ľletek fogalm√°val, jelentŇĎs√©g√©vel is foglalkoztunk, megfogalmaztuk a helyes magatart√°s szab√°lyait a term√©szetben.
Fenntarthatósági témahét képekben >>
2021.05.11.

Rittlingerné Csibi Kinga of.

F√∂ld napja az elsŇĎ oszt√°lyban

A F√∂ld napja keret√©ben a k√∂rnyezetv√©delem fontoss√°g√°t hangs√ļlyoztuk. N√©h√°ny vide√≥ keret√©ben megismerkedt√ľnk Gl√≥bival, √©s a F√∂ld bolyg√≥ mes√©ivel. K√ľl√∂nb√∂zŇĎ tev√©kenys√©gekkel (puzzle kirak√°sa, k√©pek √©s √°rnyk√©peik egyeztet√©se, sz√≠nezŇĎk √©s √∂sszek√∂tŇĎs feladatlapok) olyan fontos t√©m√°kat √©rintett√ľnk, mint a m√©rt√©kletes v√≠z- √©s √°ramfogyaszt√°s, csomagol√≥anyagok felhaszn√°l√°s√°nak cs√∂kkent√©se, a szelekt√≠v hullad√©kgyŇĪjt√©s √©s az √ļjrahasznos√≠t√°s. Ezek kapcs√°n szitu√°ci√≥s j√°t√©kokban elj√°tszottuk, hogy maguk a gyerekek mit tehetnek a k√∂rnyezet√ľk√©rt, annak v√©delm√©√©rt. Saj√°t megfogalmaz√°suk szerint p√©ld√°ul a felesleges v√°s√°rl√°s elker√ľl√©se, a hullad√©kok anyag√°nak megfigyel√©se, megnevez√©se, majd a megfelelŇĎ szemetesbe helyez√©se, a villany lekapcsol√°sa, mikor arra nincs sz√ľks√©g, illetve a v√≠zcsapok elz√°r√°sa fogmos√°s sor√°n. Ilyen √©s ehhez hasonl√≥ h√©tk√∂znapi cselekv√©sek, amelyekre ezent√ļl jobban odafigyelnek majd. V√©g√ľl k√©t plak√°t elk√©sz√≠t√©se sor√°n maguk a gyerekek fogalmazt√°k meg a k√∂rnyezetv√©delemrŇĎl tanultakat.
F√∂ld napja az elsŇĎ oszt√°lyban k√©pekben >>
2021.05.06.

Mertesz Anett of.

Pályaorientációs nap az 1. osztályban

Az iskol√°ba l√©p√©stŇĎl kezdve nagy figyelmet ford√≠tunk tanul√≥ink tev√©keny√©geken kereszt√ľl val√≥ fejleszt√©s√©re.
Az als√≥ tagozaton, a P√°lyaorient√°ci√≥s nap keret√©ben mutatjuk be a gyerekeknek int√©zm√©ny√ľnk szakiskol√°j√°ban tanulhat√≥ mesters√©geket.
Az elsŇĎ oszt√°ly a kerti munk√°sok, parkgondoz√≥k feladataival ismerkedett meg. Megn√©zt√ľk az iskolai √ľvegh√°zat, a szakiskol√°sok vetem√©nyez√©s√©t, gazol√°s√°t. Ezut√°n mi is elvetett√ľk retek, snidling, petrezselyem magjainkat. Bab cs√≠r√°ztat√°s√°val k√≠s√©rletezt√ľnk.
Nagy √©lm√©ny volt figyelni a kis n√∂v√©nyk√©k elŇĎb√ļj√°s√°t.
Pályaorientációs nap az 1. osztályban képekben >>
2021.05.04.

Szabadin√© Kov√°cs √Āgnes mkv.

A k√∂vetkezŇĎ tan√©vben is szeretettel v√°rjuk a gyermekek jelentkez√©s√©t a r√≥mai katolikus hit- √©s erk√∂lcstan √≥r√°ra.
A d√∂nt√©shez az al√°bbi linken szeretn√©nk r√∂vid seg√≠ts√©get ny√ļjtani.

https://pecsiegyhazmegye.hu/hirarchivum/4263-varjuk-a-gyermekek-jelentkezeset-hit-es-erkolcstan-orara

EG√ČSZS√ČGV√ČDELMI NAP - Moh√°cs

A napokban a j√°rv√°nyhelyzet miatt int√©zm√©nyen bel√ľl, oszt√°lyonk√©nt ker√ľlt megrendez√©sre a szok√°sos Eg√©szs√©gv√©delmi projekt z√°r√°sak√©nt az Eg√©szs√©gv√©delmi nap is. A tanul√≥k √©rdeklŇĎdŇĎek, fegyelmezettek voltak. Sz√∂vegfeldolgoz√°s ‚Äď ismeret √©s sz√≥kincsgyŇĪjt√©s, inform√°ci√≥s kisfilmek megtekint√©se, interakt√≠v j√°t√©kos feladatok megold√°sa, rajzol√°s voltak a fŇĎbb programelemek a hasznos √©s sikeres napon. FŇĎbb t√©mak√∂r√∂k az eg√©szs√©ges t√°pl√°lkoz√°s, √©letm√≥d, k√°ros szenved√©lyek, ment√°lis eg√©szs√©g megŇĎrz√©se voltak.

2020.12.13.
Porthné Tölgyesi Dóra

P√ĀLYAV√ĀLASZT√ĀSI NAP - Moh√°cs

A napokban a j√°rv√°nyhelyzet miatt int√©zm√©nyen bel√ľl, oszt√°lyonk√©nt ker√ľlt megrendez√©sre a szok√°sos P√°lyaorient√°ci√≥s nap. A tanul√≥k √©rdeklŇĎdŇĎek, fegyelmezettek voltak. Sz√∂vegfeldolgoz√°s ‚Äď ismeret √©s sz√≥kincsgyŇĪjt√©s, inform√°ci√≥s kisfilmek megtekint√©se, interakt√≠v j√°t√©kos feladatok megold√°sa, rajzol√°s voltak a fŇĎbb programelemek a hasznos √©s sikeres napon.

2020.12.13.
Porthné Tölgyesi Dóra

M√°rton nap az elsŇĎ oszt√°lyban

November 9-√©n kezdt√ľnk el megismerkedni Szent M√°rton t√∂rt√©net√©vel, √©s a M√°rton napi hagyom√°nyokkal.
A magyar √≥r√°kon a gyerekek meghallgatt√°k Szent M√°rton legend√°j√°t, majd a t√∂rt√©net illusztr√°ci√≥inak seg√≠ts√©g√©vel ŇĎk maguk is elmes√©lhett√©k azt, saj√°t szavaikkal. Ezut√°n az √∂sszekeveredett k√©peket rendezt√©k helyes sorrendbe. A M√°rton napi t√©m√°j√ļ dob√≥kock√°val is j√°tszottunk, melynek seg√≠ts√©g√©vel a t√∂rt√©net egy-egy r√©szlet√©t id√©zhett√©k fel √©s mes√©lhett√©k el a gyerekek.
V√©g√ľl a legenda dramatiz√°l√°sa k√∂vetkezett, amelyben mindenki szerepelt, jelmezekkel (M√°rton k√∂penye, az √∂reg koldus rongyos ruh√°ja, liba fejp√°ntok √©s p√ľsp√∂ki s√ľveg) √©s egy√©b eszk√∂z√∂kkel (M√°rton kardja, pajzsa, a koldus √ľres t√°ny√©rja) is sz√≠nes√≠tett√ľk a kis ‚ÄěmŇĪsort‚ÄĚ. A gyerekek ezt rendk√≠v√ľl √©lvezt√©k, k√©rt√©k, hogy t√∂bb szereposzt√°sban is elj√°tsszuk.
Matematika √≥r√°kon k√ľl√∂nb√∂zŇĎ lib√°s tematik√°j√ļ sz√°mol√°si feladatokat v√©gezt√ľnk √©s fejlesztŇĎ j√°t√©kokat j√°tszottunk. A legnagyobb kedvenc pedig M√°rton legend√°j√°nak feleleven√≠t√©se volt a bee-bot seg√≠ts√©g√©vel. A robotm√©hecske v√©gig k√∂vette M√°rton t√∂rt√©net√©nek az √°llom√°sait, ahov√° a gyerke ir√°ny√≠thatt√°k.
√Čnek-zene: Lib√°s mond√≥k√°kat √©s √©nekeket hallgattunk meg √©nek√≥r√°n, majd k√∂z√∂sen t√°ncoltunk t√∂bb dalra is (Sz√°z liba egy sorba, M√°rton napj√°n lib√°t esz√ľnk‚Ķ).
Technika √©s tervez√©s: K√∂z√∂sen megn√©zt√ľnk egy prezent√°ci√≥t a M√°rton napi hagyom√°nyokr√≥l, melyben sok √©rdekess√©get hallhattak a gyerekek. A hagyom√°nyokhoz kapcsol√≥d√≥an mi is elk√©sz√≠tett√ľk saj√°t lampionjainkat befŇĎttes√ľvegbŇĎl √©s sz√≠nes pap√≠rokb√≥l, majd minden gyerek meggy√ļjthatta a saj√°t m√©cses√©t. Ez legt√∂bbj√ľknek √ļj √©s nagyon izgalmas √©lm√©ny volt.
Vizu√°lis kult√ļra: Lib√°t festett√ľnk pufi-fest√©kkel. Ennek √©rdekess√©ge, hogy m√°r mag√°t a fest√©ket is a gyerekek √°ll√≠tott√°k elŇĎ, ŇĎk kevert√©k ki, √©s ŇĎk is sz√≠nezt√©k. A s√ľtŇĎporral kevert massz√°b√≥l sz√≠nes lapra feh√©r lib√°t √©s narancss√°rga l√°bakat √©s csŇĎr√∂ket festettek, majd az elk√©sz√ľlt festm√©nyt mikrohull√°m√ļ s√ľtŇĎbe helyezt√©k, ahol a lib√°k teste ‚Äěfelpuffadt‚ÄĚ, tapinthat√≥an puh√°ra. Egyedi, sz√©p munk√°k lettek, a gyerekek b√ľszk√©n mutogatt√°k ŇĎket.
Testnevel√©s √≥r√°n l√ļdtalp torn√°t, √©s lib√°s tematik√°j√ļ √ľgyess√©gi j√°t√©kokat j√°tszottak.
Valamint a hagyom√°nyokhoz kapcsol√≥d√≥an, csak hogy ‚Äěne √©hezz√ľnk‚ÄĚ, megk√≥stoltuk a zs√≠ros kenyeret is, √≠gy mag√°t a M√°rton napot igazi liba-lakom√°val z√°rtuk.

2020.11.13.
Mertesz Anett, Herger Adrien

M√°rton nap a m√°sodik oszt√°lyban

Oszt√°lyunkban a M√°rton napot megelŇĎzŇĎen is foglalkoztunk a k√∂zelgŇĎ esem√©nnyel.
Magyar nyelv √©s irodalom √≥r√°n megismerkedt√ľnk Szent M√°rton t√∂rt√©net√©vel, illetve M√°rton napi versekkel is. A tanul√≥k kedvenc√©v√© v√°lt a lib√°s olvas√≥s t√°rsasj√°t√©k, melynek sor√°n a tanul√≥k b√°bukkal j√°tszva, dob√≥kock√°t dobva l√©ptek az adott mezŇĎre, melyen szavak szerepeltek. Ha sikeresen elolvast√°k, akkor folytat√≥dott a j√°t√©k egy √ļjabb j√°t√©kos dob√°s√°val.
Matematika √≥r√°kon a tanul√≥k mŇĪveletekrŇĎl √≠t√©lt√©k meg , hogy azok eredm√©nyei helyesek vagy helytelenek, √≠gy v√°logatva ragasztott√°k fel a pap√≠rokat a lib√°s plak√°tra.
K√∂rnyezetismeret √≥r√°n k√©sz√≠tett√ľnk egy lib√°s plak√°tot, melyen r√©szletesen elemezt√ľk a liba testfel√©p√≠t√©s√©t, t√°pl√°lkoz√°s√°t, √©lŇĎhely√©t, a lib√°k fajt√°it √©s egy√©b √©rdekess√©gekkel is foglalkoztunk.
√Ėn√°ll√≥ foglalkoz√°sokon sok √©rdekes t√°rgy k√©sz√ľlt. ElŇĎsz√∂r lib√°s k√©pet rakhattak ki a tanul√≥k mozaik darabokb√≥l, ezut√°n kanalakb√≥l k√©sz√≠tett√ľnk libab√°bokat, k√©sŇĎbb kis √ľvegekbŇĎl k√©sz√≠tett√ľnk lampionokat, melyeket a tanul√≥k kedv√ľkre dekor√°lhattak. K√©sŇĎbb spatul√°kb√≥l k√©sz√ľltek lib√°s k√©pek. A spatul√°kat k√©pszerŇĪen √∂sszeragasztottuk, lefestett√ľk, majd lib√°kkal √©s egy√©b dekor√°ci√≥s elemekkel d√≠sz√≠tett√ľk.
√Čnek-zene √≥r√°kon k√∂rben j√°rva √©nekelt√ľk a kedvenc lib√°s dalainkat: Sz√°z liba egy sorban, M√°rton napj√°n lib√°t esz√ľnk.
A tízórai hagyományosan minden évben a zsíros kenyér, így volt ez most is: libahagymával, törött paprikával és teával- sok gyermek örömére.
√Ėn√°ll√≥ foglalkoz√°son ker√ľlt sor a youtubon megtal√°lhat√≥ M√°rton napi vide√≥ megtekint√©s√©re is, ahol sok √©rdekes n√©pszok√°sr√≥l, megfigyel√©srŇĎl hallhattunk. K√©sŇĎbb az interakt√≠v t√°bl√°n lib√°s puzzlet raktak ki a tanul√≥k.
√Ėsszess√©g√©ben nagyon tartalmas napokat tudhatunk magunk m√∂g√∂tt, sok √ļj , √©rdekes inform√°ci√≥val lett gazdagabb a m√°sodik oszt√°ly, mindemellett sok sz√©p pillanatot t√∂lt√∂tt√ľnk egy√ľtt.

2020.11.13.
Kisszabó Zsuzsanna

M√°rton nap a harmadik oszt√°lyban

Ňźszany√≥ projekt√ľnk 3. het√©nek t√©m√°ja a M√°rton nap.
Megismerkedt√ľnk M√°rton legend√°j√°val, elj√°tszottuk, dramatiz√°ltunk. M√°rton napi n√©pszok√°sokat gyŇĪjt√∂tt√ľnk. Feldolgoztuk, b√°bokat k√©sz√≠tett√ľnk a Hogyan osztotta el a paraszt a lib√°kat? c√≠mŇĪ mes√©hez. Lib√°s mond√≥k√°kat, verseket, √©nekeket tanultunk. M√°rton nappal, lib√°val kapcsolatos online j√°t√©kokat kerest√ľnk, majd kipr√≥b√°ltuk ezeket (kv√≠z, kirak√≥, labirintus, p√°rkeresŇĎ stb.). Matematika √≥r√°n ‚Äělibasort‚ÄĚ k√©sz√≠tett√ľnk a sz√°mokb√≥l, lib√°t sz√≠nezt√ľnk a sz√°mt√°bl√°n, kukoricaszemeket sz√°ml√°ltunk. K√∂rnyezetismeret √≥r√°n tanultunk a baromfiudvar lak√≥ir√≥l. Gondolatt√©rk√©pet k√©sz√≠tett√ľnk a lib√°r√≥l. Megtanultuk a tulajdons√°gait, testfel√©p√≠t√©s√©t, t√°pl√°lkoz√°s√°t, szaporod√°s√°t, haszn√°t az ember sz√°m√°ra. A napk√∂ziben tanultunk lib√°s fog√≥j√°t√©kot, mem√≥ria k√°rty√°kat k√©sz√≠tett√ľnk, saj√°t k√©sz√≠t√©sŇĪ lib√°s d√≠szekkel dekor√°ltuk az oszt√°lyt, megn√©zt√ľk a Ludas Matyi c√≠mŇĪ mes√©t. M√°rton napi t√©mahet√ľnk f√©nypontja minden √©vben a zs√≠ros keny√©r party. Az idei √©vben oszt√°lyszinten k√©sz√≠tett√ľk el a zs√≠ros kenyer√ľnket lilahagym√°val. J√°tszottunk lib√°s t√°rsasj√°t√©kot, √©nekelt√ľnk, t√°ncoltunk, nagyon j√≥l √©rezt√ľk magunkat.


2020.11.13.
Rittlingerné Csibi Kinga, Géczi Tímea

M√°rton nap a negyedik oszt√°lyban

Magyar nyelv és irodalom:
Szent M√°rton t√∂rt√©net√©nek megismer√©s√©vel, olvas√°s√°val, feldolgoz√°s√°val kezdt√ľk a M√°rton napi projekt√ľnk megval√≥s√≠t√°s√°t.
A t√∂rt√©net megismer√©se ut√°n plak√°tot k√©sz√≠tett√ľnk, amelyet ki√°ll√≠tottunk az als√≥ tagozat folyos√≥j√°n. Szent M√°rton legend√°j√°nak dramatiz√°l√°sa nagy sikert aratott a gyerekek k√∂r√©ben, t√∂bbsz√∂r is elj√°tszottuk a szerepek felcser√©l√©s√©vel. A gyerekek digit√°lis kompetenci√°j√°nak fejleszt√©s√©t is elŇĎseg√≠tette, hogy az interneten kerest√ľnk k√ľl√∂nb√∂zŇĎ M√°rton napi mond√≥k√°kat √©s verseket, amelynek olvas√°sa ut√°n egyet meg is tanult az oszt√°ly. Ezt k√∂vetŇĎen az interakt√≠v t√°bl√°n√°l j√°tszottunk k√∂z√∂sen lib√°s mem√≥riaj√°t√©kot, illetve sz√≥keresŇĎt. Majd egy kv√≠zzel z√°rtuk az √≥r√°t szint√©n az interakt√≠v t√°bl√°n√°l.
Technika √©s √©letvitel: Technika √≥r√°n is tov√°bb folytattuk Szent M√°rtonr√≥l sz√≥l√≥ legenda feldolgoz√°s√°t. Dob√≥kock√°t k√©sz√≠tett√ľnk Szent M√°rton √©let√©nek egy-egy esem√©nyeivel, majd Dobj √©s folytasd a t√∂rt√©netet! j√°tszottunk a kock√°val. Lib√°s fejp√°ntot is k√©sz√≠tett√ľnk, amelynek nagy haszn√°t vett√ľk az √ļjonnan tanult lib√°s j√°t√©kunkn√°l. Valamint testnevel√©s √≥r√°n is a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ mozg√°sos j√°t√©kokn√°l.
Matematika:
Szent M√°rton legend√°j√°nak feleleven√≠t√©s√©vel kezdt√ľk az √≥r√°t, melyet k√©pek seg√≠ts√©g√©vel oldottak meg a gyerekek az interakt√≠v t√°bl√°n. Ezt egy lib√°s wordwallos feladat k√∂vette, melyben a jobb-bal differenci√°l√°s volt a fŇĎ feladat. Majd a 100-as sz√°mk√∂rben egy lib√°s puzzle j√°t√©k k√∂vetkezett, ahol n√∂vekvŇĎ sorrendben kellett a sz√°mokat egym√°s mell√© ragasztani, √≠gy kapt√°k meg a k√©pet. Ezt egy csoportmunka k√∂vette, ahol a sz√≥beli sz√°mol√°st gyakorolt√°k a tanul√≥k 100-as sz√°mk√∂rben. ErrŇĎl egy nagyon sz√©p lib√°s plak√°tot k√©sz√≠tett√ľnk.
Testnevelés:
A Libap√°sztor fog√≥n√°l a Sz√°z liba egy sorban kezdetŇĪ √©nekkel v√°lasztott√°k ki a fog√≥t, majd Libasorban j√°r√°s k√∂zben bemeleg√≠tŇĎ gyakorlatokat v√©geztek a gyerekek. Ezut√°n √ľgyess√©gi gyakorlatok k√∂vetkeztek libatoj√°ssal (toj√°shord√°s, toj√°sterel√©s). Sz√≠nek szerint kellett v√°logatniuk a toj√°sokat a gyerekeknek a k√∂vetkezŇĎ feladatban. V√©g√ľl a j√≥ hangulat√ļ √≥r√°t a G√ļn√°r, g√ļn√°r ki az √≥lb√≥l 1, 2, 3! J√°t√©kkal z√°rtuk. A napk√∂ziben sok √©rdekes feladatot oldottak meg a gyerekek, amely a harmadik oszt√°ly besz√°mol√≥j√°ban olvashat√≥.

2020.11.13.
Brucknerné Haraszti Mária, Herger Adrien, Géczi Tímea

Halloween témahét a szakiskolában 2020. október (Mohács)


Az ŇĎszi sz√ľnet elŇĎtti utols√≥ h√©ten rendezte meg a szakiskolai munkak√∂z√∂ss√©g a Halloween t√©mahetet. A rengeteg k√ľl√∂nb√∂zŇĎ j√°t√©kos feladat megold√°sa mellett, sz√≥ volt a Halloween t√∂rt√©net√©rŇĎl, jelk√©p√©rŇĎl √©s a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ n√©pszok√°sokr√≥l.
A témahetet online quiz-zel és dekoratív plakátok készítésével zártuk.
Pred√°cs Andrea

Halloween témahét a szakiskolában képekben >>

Ňźszi sz√ľnet

Utolsó tanítási nap, hazautazás a kollégiumból: 2020. október 21. (szerda)

ElsŇĎ tan√≠t√°si nap, bek√∂lt√∂z√©s a koll√©giumba: 2020. november 2. (h√©tfŇĎ)

Kolping MŇĪv√©szeti Iskola ŇĎszi k√©zmŇĪves √≥r√°in k√©sz√ľlt munk√°k 2020. okt√≥ber (Moh√°cs)


Kolping MŇĪv√©szeti Iskola 2020 ŇĎszi k√©zmŇĪves √≥r√°in k√©sz√ľlt munk√°k k√©pekben >>

A mi boldogs√°gfokoz√≥ h√°l√°nk ‚Äď hogy egy√ľtt lehet√ľnk √ļjra

A tan√©vkezd√©shez kiv√°l√≥an illett a szeptemberi t√©mak√∂r, hiszen gyerekek √©s felnŇĎttek egyar√°nt h√°l√°val kezdt√©k a szeptembert, hogy √ļjra szem√©lyesen tal√°lkozhattunk, egy√ľtt lehet√ľnk. Felid√©zt√ľk a ny√°ri pillanatokat, k√∂z√∂s rajzot k√©sz√≠tett√ľnk r√≥la. Besz√©lgett√ľnk r√≥la, hogy mi v√°r r√°juk ezeken az √≥r√°kon, mirŇĎl fogunk besz√©lgetni, milyen t√©m√°kat √©rint√ľnk a t√≠z h√≥nap alatt! √ĖsszegyŇĪjt√∂tt√ľk, hogy a 10 t√©ma hallat√°n milyen elv√°r√°saik vannak a di√°koknak, milyen t√©m√°kra lenn√©nek k√≠v√°ncsiak, √©s milyen k√©rd√©sek mer√ľlnek fel benn√ľk. A h√°la t√©m√°ban legn√©pszerŇĪbb lett, hogy h√°l√°sak vagyunk ami√©rt √ļjra egy√ľtt lehet√ľnk az iskol√°ban. Csal√°di h√°lalelt√°rt k√©sz√≠tett√ľnk, h√°lalevelet √≠rtunk √©s c√≠mezt√ľnk. H√°la-sz√≠nezŇĎk k√©sz√ľltek, √©s meghallhattuk Bagdi Bella J√≥l √©rzem magam c√≠mŇĪ, szeptember havi dal√°t is.
Porthn√© T√∂lgyesi D√≥ra - oszt√°lyfŇĎn√∂k



Tisztelt Sz√ľlŇĎ / GondviselŇĎ!
Szeptember 1-√©n az 1. oszt√°lyok kiv√©tel√©vel a tan√©vnyit√≥ √ľnneps√©gek nem lesznek nyilv√°nosak, a di√°koknak az √©vnyit√≥ √ľnneps√©g oszt√°lyszintŇĪ lesz.
Az √©rintett sz√ľlŇĎk csak az elsŇĎ oszt√°lyosok √©vnyit√≥j√°n vehetnek r√©szt - tanul√≥k√©nt egy sz√ľlŇĎ -sz√°jmaszk visel√©se k√∂telezŇĎ.
A koll√©giumi, napk√∂zis, menz√°s beiratkoz√°s √©s a tanszerek √°tv√©tele (azon sz√ľlŇĎk r√©sz√©re, akik erre vonatkoz√≥ √©rtes√≠t√©st kaptak) a szok√°sos m√≥don, szeptember 1-√©n 8.00-t√≥l a f√∂ldszinti aul√°ban t√∂rt√©nik. A sz√ľlŇĎk r√©sz√©re itt is k√∂telezŇĎ a sz√°jmaszk visel√©se.

P√°ly√°zat Gyermekfel√ľgyelŇĎ munkak√∂r bet√∂lt√©s√©re (Moh√°cs) >>>


Pályázat Gyógypedagógus munkakör betöltésére (Bóly) >>>


Pályázat Gyógypedagógiai asszisztens munkakör betöltésére (Bóly)>>>


P√°ly√°zat Gyermekfel√ľgyelŇĎ munkak√∂r bet√∂lt√©s√©re (Old)>>>


Pályázat Gyógypedagógus munkakör betöltésére (Mohács)>>>


Pályázat Gyógypedagógus/Logopédus munkakör betöltésére (Mohács)>>>