Tehetségpont

Int√©zm√©ny√ľnkben SNI, tanul√°sban √©s √©rtelmileg akad√°lyozott gyermekek nevel√©se, oktat√°sa folyik √≥vod√°s kort√≥l eg√©szen felnŇĎtt korig. Tanul√≥ink jelentŇĎs r√©sze √©letk√∂r√ľlm√©nyeibŇĎl √©s a sz√ľlŇĎk iskol√°zotts√°g√°nak hi√°ny√°b√≥l fakad√≥an √≥ri√°si h√°tr√°nnyal k√ľzd a t√∂bbs√©gi int√©zm√©nyekben tanul√≥ t√°rsaival szemben. Az int√©zm√©ny√ľnkkel tanul√≥i jogviszonyban √°ll√≥ h√°tr√°nyos (HH), illetve halmozottan h√°tr√°nyos helyzetŇĪ (HHH) gyermekek, tanul√≥k sz√°ma nagyon magas. Ez√©rt kiemelt feladatunk a szoci√°lis, kultur√°lis √©s t√°rsadalmi h√°tr√°nyok cs√∂kkent√©s√©t, az eredm√©nyes t√°rsadalmi beilleszked√©st, az adapt√≠v nevel√©st megval√≥s√≠t√≥ pedag√≥giai m√≥dszerek √©s t√°mogat√°sok megval√≥s√≠t√°sa.

Az iskola, a napk√∂zi, a koll√©gium √©s a szakiskola ter√ľlet√©n pedag√≥gus munkak√∂rben gy√≥gypedag√≥giai tan√°ri, tan√≠t√≥i √©s szaktan√°ri v√©gzetts√©ggel rendelkezŇĎ koll√©g√°k dolgoznak. Ez√©rt iskol√°nknak kiemelt szerepe van abban, hogy gyermekeinknek olyan komplex fejleszt√©st biztos√≠tsunk, mely egy√©ni saj√°toss√°gaikat figyelembe v√©ve fejleszti szem√©lyis√©g√ľket. Ehhez tudatosan szervezett, egy√©nre szabott fejleszt√©si tervekre, tan√≥rai differenci√°l√°sra, a leg√ļjabb oktat√°si √©s nevel√©si m√≥dszerek alkalmaz√°s√°ra √©s soksz√≠nŇĪ tan√≥r√°n k√≠v√ľli tev√©kenys√©gre van sz√ľks√©g. Egys√©ges gy√≥gypedag√≥giai, m√≥dszertani k√∂zpontk√©nt erre koll√©g√°ink felk√©sz√ľltek, √≠gy olyan lehetŇĎs√©geket tudunk felk√≠n√°lni n√∂vend√©keinknek, ahol m√≥djukban √°ll kibontakoztatni tehets√©g√ľket √©s szabadidej√ľket tartalmasan, hasznosan t√∂ltik el.

AlapvetŇĎ c√©ljaink:
  • a tehets√©ges tanul√≥kkal val√≥ kiemelt foglalkoz√°s, tov√°bb√° az es√©lyn√∂vel√©st szolg√°l√≥ tehets√©ggondoz√°s t√°mogat√°sa,
  • az iskolai tehets√©ggondoz√°s felt√©telrendszer√©nek fejleszt√©se, a pedag√≥gusok szakmai-m√≥dszertani felk√©sz√≠t√©se a tehets√©gazonos√≠t√°sra, tehets√©g-felismer√©sre, tehets√©gseg√≠t√©sre,
  • a szakmaszerz√©sben eredm√©nyes √©s tehets√©ges tanul√≥k seg√≠t√©se, a tanul√≥k kreativit√°s√°t √©s alkot√≥k√©pess√©g√©t fejlesztŇĎ szakemberekkel val√≥ egy√ľttmunk√°lkod√°s√°nak biztos√≠t√°sa, vagy a szakmaszerz√©sben kiv√°l√≥an teljes√≠tŇĎ tanul√≥ egy√©b k√©pess√©geinek, m√°s ter√ľleten t√∂rt√©nŇĎ lemarad√°s√°nak seg√≠t√©se, gyenge oldal√°nak fejleszt√©se.
A c√©lok el√©r√©s√©nek √©rdek√©ben, a konstrukci√≥ keret√©ben az es√©lyn√∂velŇĎ tehets√©ggondoz√°shoz sz√ľks√©ges int√©zm√©nyi egy√ľttmŇĪk√∂d√©sek fejleszt√©se, valamint a fiatal tehets√©gek kibontakoz√°s√°t √∂szt√∂nzŇĎ √©s a kiv√°l√≥ teljes√≠tm√©ny eredm√©ny√©t hasznos√≠tani k√©pes t√°mogat√≥ rendszerek kidolgoz√°sa val√≥sul meg.