Tehetségpont

Intézményünkben SNI, tanulásban és értelmileg akadályozott gyermekek nevelése, oktatása folyik óvodás kortól egészen felnőtt korig. Tanulóink jelentős része életkörülményeiből és a szülők iskolázottságának hiányából fakadóan óriási hátránnyal küzd a többségi intézményekben tanuló társaival szemben. Az intézményünkkel tanulói jogviszonyban álló hátrányos (HH), illetve halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) gyermekek, tanulók száma nagyon magas. Ezért kiemelt feladatunk a szociális, kulturális és társadalmi hátrányok csökkentését, az eredményes társadalmi beilleszkedést, az adaptív nevelést megvalósító pedagógiai módszerek és támogatások megvalósítása.

Az iskola, a napközi, a kollégium és a szakiskola területén pedagógus munkakörben gyógypedagógiai tanári, tanítói és szaktanári végzettséggel rendelkező kollégák dolgoznak. Ezért iskolánknak kiemelt szerepe van abban, hogy gyermekeinknek olyan komplex fejlesztést biztosítsunk, mely egyéni sajátosságaikat figyelembe véve fejleszti személyiségüket. Ehhez tudatosan szervezett, egyénre szabott fejlesztési tervekre, tanórai differenciálásra, a legújabb oktatási és nevelési módszerek alkalmazására és sokszínű tanórán kívüli tevékenységre van szükség. Egységes gyógypedagógiai, módszertani központként erre kollégáink felkészültek, így olyan lehetőségeket tudunk felkínálni növendékeinknek, ahol módjukban áll kibontakoztatni tehetségüket és szabadidejüket tartalmasan, hasznosan töltik el.

Alapvető céljaink:
  • a tehetséges tanulókkal való kiemelt foglalkozás, továbbá az esélynövelést szolgáló tehetséggondozás támogatása,
  • az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése, a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítése a tehetségazonosításra, tehetség-felismerésre, tehetségsegítésre,
  • a szakmaszerzésben eredményes és tehetséges tanulók segítése, a tanulók kreativitását és alkotóképességét fejlesztő szakemberekkel való együttmunkálkodásának biztosítása, vagy a szakmaszerzésben kiválóan teljesítő tanuló egyéb képességeinek, más területen történő lemaradásának segítése, gyenge oldalának fejlesztése.
A célok elérésének érdekében, a konstrukció keretében az esélynövelő tehetséggondozáshoz szükséges intézményi együttműködések fejlesztése, valamint a fiatal tehetségek kibontakozását ösztönző és a kiváló teljesítmény eredményét hasznosítani képes támogató rendszerek kidolgozása valósul meg.