Névadónk
1951-ben végezte el a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolát, 1963-ban pedig
az ELTE pszichológia szakát. 1951-től kisegítő iskolában, majd a Miklós téri
Gyógypedagógiai Intézetben, 1953 szeptemberétől pedig a Beszédjavító
Intézetben dolgozott.1960-tól gyakorló iskolai vezető tanár.
A Gyógypedagógia című folyóirat szerkesztő bizottságának a tagja.
A Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán logopédiai pszichológiát tanított.
Tagja volt a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének, a Magyar Pszichológiai
Társaságnak, a Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaságnak.
Gyógypedagógus, pszichológus és pedagógiai szakpszichológus,
Földes Ferenc- és Apáczai-díjas, a Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt
kitüntetettje 2000. február 27-én életének 72. évében elhunyt.
A tudás és humánum szoros egységében végezte sokrétű munkáját túlnyomórészt
a Festetits Utcai Beszédjavító Intézetben. A megkésett beszédfejlődés és
dyslexia összefüggéseit kutatva dolgozta ki a dyslexiás gyermekek
reedukációjára és a dyslexia prevencióra alkalmas módszereket,
szemléltető eszközöket és diagnosztikai eljárásokat. Kezdeményezője és
vezetője volt a Beszédvizsgáló Országos Szakértői Bizottságnak.
Nevéhez fűződik számos speciális osztály beindítása a súlyos dyslexiások,
dyslexia veszélyeztetettek számára, továbbá logopédiai 1. osztályok.
Kandidátusi értekezése a tudományok doktora fokozott várományosává avatta.
Sosem volt ideje, mégis mindig ráért a jó ügyek szolgálatára. Neki az
elesettnél fontosabb csak a még elesettebb volt. A tapintat és a tapasztalat
különös ötvözetével fordult a gyerekekhez, a szülőkhöz és a munkáját tovább
folytatni hivatott tanítványaihoz. Erkölcsi kötelességének érezte, hogy
tudását mindenáron átadja: mindegy volt számára, hogy ez különböző
helyszíneken vagy saját otthonában történik, a színvonal mindig azonos volt.
Bármikor kész volt szakmai kérdések alapos megvitatására és átgondolására. Hivatásának apostola volt. Szellemi örökségét számos gyógypedagógiai intézmény és gyógypedagógus kolléga őrzi és adja tovább!
Intézményünk néhány gyógypedagógusa személyesen is ismerte, tanítványa lehetett Ildikó néninek. Olvasás tanítási módszerének megismerése mellett, a gyógypedagógiai hivatáshoz szükséges alázatot és a gyermekek feltétel nélküli szeretetét is megtanulhatta.
Intézményünk néhány gyógypedagógusa személyesen is ismerte, tanítványa lehetett Ildikó néninek. Olvasás tanítási módszerének megismerése mellett, a gyógypedagógiai hivatáshoz szükséges alázatot és a gyermekek feltétel nélküli szeretetét is megtanulhatta.