Igazgat√≥i k√∂sz√∂ntŇĎ


"Kezet csak megfogni szabad. Elveszíteni vétek. Ellökni átok
Egymásba simuló kezek tartják össze az Eget s a Világot."
/Alföldi Géza/

Szeretettel köszöntöm a Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény honlapján.
A Meixner Ildik√≥ Egys√©ges Gy√≥gypedag√≥giai M√≥dszertani Int√©zm√©ny, √ďvoda, √Āltal√°nos Iskola, Speci√°lis Szakiskola √©s Koll√©gium intellektu√°lis k√©pess√©gzavarral k√ľzdŇĎ, saj√°tos nevel√©si ig√©nyŇĪ gyermekek √≥vodai √°s √°ltal√°nos iskolai nevel√©s√©t, oktat√°s√°t √©s szakmai k√©pz√©s√©t ell√°t√≥ t√∂bbc√©l√ļ gy√≥gypedag√≥giainevel√©si-oktat√°si int√©zm√©ny.
Honlapunkon l√©vŇĎ inform√°ci√≥k seg√≠tenek √Ėnnek sokr√©tŇĪ k√∂znevel√©si feladataink √°ttekint√©s√©ben, az int√©zm√©ny programjai, szolg√°ltat√°sai k√∂z√∂tti t√°j√©koz√≥d√°sban, int√©zm√©ny√ľnk megismer√©s√©ben.
Az int√©zm√©ny√ľnk 1960 √≥ta l√°t el gy√≥gypedag√≥giai feladatokat. Az int√©zm√©ny fenn√°ll√°s√°nak 50. √©vfordul√≥j√°n Meixner Ildik√≥ gy√≥gypedag√≥gus nev√©t vette fel. A t√∂bb mint √∂tven √©v alatt feladatk√∂re folyamatosan bŇĎv√ľlt. Napjainkban gy√≥gypedag√≥giai m√≥dszertani k√∂zpontk√©n l√°t el k√∂zoktat√°si feladatokat D√©l-Barany√°ban. A saj√°tos nevel√©si ig√©nyŇĪ (tanul√°sban √©s √©rtelmileg akad√°lyozott) tanul√≥k √≥vodai nevel√©se, alap- √©s k√∂z√©pfok√ļ nevel√©se-oktat√°sa mellett szakmai seg√≠ts√©get ny√ļjtunk a t√∂bbs√©gi k√∂zoktat√°si int√©zm√©nyek r√©sz√©re, valamint utaz√≥ gy√≥gypedag√≥giai h√°l√≥zatot mŇĪk√∂dtet√ľnk a Moh√°csi-, B√≥lyi- √©s Sikl√≥si Tanker√ľletek ter√ľlet√©n. Int√©zm√©ny√ľnk pedag√≥giai szempontb√≥l speci√°lis arculatot hordoz, mivel kiz√°r√≥lag k√ľl√∂nleges b√°n√°sm√≥dot ig√©nylŇĎ, saj√°tos nevel√©si ig√©nyŇĪ gyermekek, tanul√≥k nevel√©s√©t-oktat√°s√°t l√°tjuk el. A nevel√©s- oktat√°s eg√©sz folyamat√°t az egy√©ni k√©pess√©gek fejleszt√©se, a ter√°pi√°s, habilit√°ci√≥s, rehabilit√°ci√≥s megseg√≠t√©s hat√°rozz√°k meg. Int√©zm√©ny√ľnk √∂sszes dolgoz√≥j√°ra az elfogad√≥,gyermekk√∂zpont√ļ nevel√©si attitŇĪd jellemzŇĎ. Pedag√≥gusaink, gy√≥gypedag√≥giai asszisztenseink, koll√©giumi gondoz√≥ink k√©zen fogva vezetik n√∂vend√©keiket a tud√°s vil√°g√°ba, melynek √ļtja nem mindig egyenes, de √°tseg√≠ti ŇĎket minden akad√°lyon a szeretet, az √∂r√∂m a kitart√°s √©s az √∂sszetartoz√°s √©rz√©se. Az iskola gy√≥gypedag√≥gusainak, pedag√≥gusainak szakmai felk√©sz√ľlts√©g√©t, kreativit√°s√°t, elhivatotts√°g√°t bizony√≠tj√°k tan√≠tv√°nyaink sport, kultur√°lis √©s tanulm√°nyi ter√ľleten el√©rt sikerei. Az int√©zm√©ny elsŇĎdleges feladata a gyermekek, tanul√≥k mindenek felett √°ll√≥ √©rdekeinek √©rv√©nyes√≠t√©se. Kiemelt feladatunk tanul√≥ink egy√©nre szabott nevel√©se-oktat√°sa, fejleszt√©se, k√©pz√©se, tehets√©g√©nek felismer√©se, gondoz√°sa. Ezen feladatok megval√≥s√≠t√°s√°hoz olyan iskolai l√©gk√∂rt igyeksz√ľnk teremteni, amelyben mind a tanul√≥, mind a felnŇĎtt j√≥l √©rzi mag√°t, ahol az emberi √©s t√°rsas kapcsolatok a k√∂lcs√∂n√∂s tiszteleten alapulnak, ahol minden tanul√≥ teljes √©rt√©kŇĪ emberk√©nt √©lheti meg √∂nmag√°t, a m√°ss√°got is elfogadva. C√©lunk, hogy speci√°lis gy√≥gypedag√≥giai tev√©kenys√©g√ľnkr√©v√©n tanul√≥ink az iskol√°s √©veket boldog, kiegyens√ļlyozott gyermekekk√©nt √©lj√©k meg; √©s a t√°rsadalomba beilleszked√©sre k√©pes, munkaszeretŇĎ, tisztess√©ges fiatalok, ker√ľljenek ki iskol√°nkb√≥l. Hissz√ľk, hogy ‚ÄěAmit tesz√ľnk, csak egy csepp az √≥ce√°nban. De ha ez a csepp nem volna benne az √≥ce√°nban, akkor az √≥ce√°n kisebb lenne ezzel a hi√°nyz√≥cseppel.‚ÄĚ (Ter√©z anya) Rem√©lj√ľk, hogy virtu√°lis l√°togat√≥ink k√∂z√ľl mind t√∂bb√ľket √ľdv√∂z√∂lhetj√ľk majd szem√©lyesen is iskol√°nk falain bel√ľl, ahol megtapasztalhatj√°k az int√©zm√©ny bar√°ts√°gos hangulat√°t, megismerhetik gyermekeink √∂nzetlen szeretet√©t, koll√©g√°ink elhivatotts√°g√°t, int√©zm√©ny√ľnk harmonikus belsŇĎ vil√°g√°t. Sz√≠vesen l√°tjuk minden kedves l√°togat√≥nkat a val√≥s √©s virtu√°lis vil√°gunkban egyar√°nt:

Tóthné Schiebelhut Lívia igazgató