Archívum
2021-2022 tanév
Pályaorientációs témahét beszámoló
Nagyon fontos már alsó tagozatban is, hogy minél többet beszélgessünk a gyermekekkel a továbbtanulásról, illetve ezek lehetőségeiről és fontosságáról. A pályaorientációs témahéten a 3. és a 4. osztály közösen vett részt. Iskolánk tanulói részszakképesítést szerezhetnek a nyolcadik osztály után, melyre intézményünkben van lehetőségük. Az alsósok megismerhették a helyben lévő részszakképesítéseket. Megnézhették az üvegházat, ahol a szakiskolás diákjaink palántákat és virágokat nevelnek. Az ajándékba kapott paradicsom palántáinkat gondosan nevelgetjük. Megtekintettük a parkgondozáshoz használt gépeket munka közben. Iskolánk udvarát szebbé tettük balkonládába ültetett virágainkkal. Ellátogattunk a gyakorlókonyhába, ahol a mindennapok során a konyhai kisegítő szak diákjainak gyakorlata folyik. Online játékokon keresztül betekintést nyerhettek a gyerekek a különböző szakmákba. Digitális memóriakártyán megkerestük a szakmák leírását a képükkel, szókeresőn különböző foglalkozásokat kerestünk, akasztófát és anagrammát játszottunk. Majd az „Amerikából jöttem” című játékkal tettük még izgalmasabbá a témahetet. A témahét sikeresnek bizonyult, elérte célját.Pályaorientációs témahét beszámoló képekben >>
2021.05.12.
Brucknerné Haraszti Mária of.
Fenntarthatósági témahét beszámoló
A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében a gyerekekkel megismertettük a téma fontosságát, hiszen ők is sokat tehetnek Földünk védelméért. A 3. és 4. osztályosok közösen vettek részt a Fenntarthatósági témahéten. Beszélgettünk a Földről (bolygó, levegő, szárazföld, víz…). Földgömbön megnéztük, mi borítja a Föld legnagyobb részét, miért nevezik kék bolygónak. Megnéztünk egy rövid mesét Glóbiról, a Föld bolygóról. Április 22-én megünnepeltük a Föld napját. Ezzel kapcsolatos feladatokat oldottunk meg, kirakóztunk, meghallgattuk a Föld dalát, memória játékot játszottunk. Kipróbáltunk egy online szabadulószobát, ahol a Föld megmentése mellett fontos tanácsokat kaptunk földünk megóvása érdekében. Lisztből, sóból, sütőporból pufifestéket készítettünk, amely felhasználásával nagyon érdekes képek születtek. Beszélgettünk az élőhelyek fontosságáról, élővilágról, arról, milyen károkat okozhat az ember, annak milyen következményei lehetnek, illetve ötleteket gyűjtöttünk megelőzésre. Feladatlapon megkerestük az elbújt állatokat, ezzel is szemléltetve azok élő-és búvóhelyeit. Egy játék segítségével megtudtuk, mennyi mindenhez kell az áram, az energia, hogyan lehet csökkenteni a felhasználását. Megújuló energiaforrásokkal ismerkedtünk. Foglalkoztunk a szelektív hulladékgyűjtés és komposztálás fontosságával is. Egy mese keretén belül megtanultuk a szelektív kukák színeit. Kooperatív csoportmunkában kiszíneztük a hulladékgyűjtőket és szócsíkok segítségével szétválogattuk a “hulladékokat”. Tableteken egy applikáció segítségével megtisztítottuk a környezetünket (játszóteret, folyót, stb...). Megbeszéltük, hogy osztályszinten hogyan óvhatjuk környezetünket (szelektíven gyűjtjük a papírt, műanyagot, tisztán tartjuk környezetünket, virágot ültettünk, vigyázunk az állatokra, növényekre). Védett állatokkal ismerkedtünk online játékok segítségével. A természetvédelmi területek fogalmával, jelentőségével is foglalkoztunk, megfogalmaztuk a helyes magatartás szabályait a természetben.Fenntarthatósági témahét képekben >>
2021.05.11.
Rittlingerné Csibi Kinga of.
Föld napja az első osztályban
A Föld napja keretében a környezetvédelem fontosságát hangsúlyoztuk. Néhány videó keretében megismerkedtünk Glóbival, és a Föld bolygó meséivel. Különböző tevékenységekkel (puzzle kirakása, képek és árnyképeik egyeztetése, színezők és összekötős feladatlapok) olyan fontos témákat érintettünk, mint a mértékletes víz- és áramfogyasztás, csomagolóanyagok felhasználásának csökkentése, a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás. Ezek kapcsán szituációs játékokban eljátszottuk, hogy maguk a gyerekek mit tehetnek a környezetükért, annak védelméért. Saját megfogalmazásuk szerint például a felesleges vásárlás elkerülése, a hulladékok anyagának megfigyelése, megnevezése, majd a megfelelő szemetesbe helyezése, a villany lekapcsolása, mikor arra nincs szükség, illetve a vízcsapok elzárása fogmosás során. Ilyen és ehhez hasonló hétköznapi cselekvések, amelyekre ezentúl jobban odafigyelnek majd. Végül két plakát elkészítése során maguk a gyerekek fogalmazták meg a környezetvédelemről tanultakat.Föld napja az első osztályban képekben >>
2021.05.06.
Mertesz Anett of.
Pályaorientációs nap az 1. osztályban
Az iskolába lépéstől kezdve nagy figyelmet fordítunk tanulóink tevékenyégeken keresztül való fejlesztésére.Az alsó tagozaton, a Pályaorientációs nap keretében mutatjuk be a gyerekeknek intézményünk szakiskolájában tanulható mesterségeket.
Az első osztály a kerti munkások, parkgondozók feladataival ismerkedett meg. Megnéztük az iskolai üvegházat, a szakiskolások veteményezését, gazolását. Ezután mi is elvetettük retek, snidling, petrezselyem magjainkat. Bab csíráztatásával kísérleteztünk.
Nagy élmény volt figyelni a kis növénykék előbújását.
Pályaorientációs nap az 1. osztályban képekben >>
2021.05.04.
Szabadiné Kovács Ágnes mkv.
A következő tanévben is szeretettel várjuk a gyermekek jelentkezését a római katolikus hit- és erkölcstan órára.
A döntéshez az alábbi linken szeretnénk rövid segítséget nyújtani.
https://pecsiegyhazmegye.hu/hirarchivum/4263-varjuk-a-gyermekek-jelentkezeset-hit-es-erkolcstan-orara
EGÉSZSÉGVÉDELMI NAP - Mohács
A napokban a járványhelyzet miatt intézményen belül, osztályonként került megrendezésre a szokásos Egészségvédelmi projekt zárásaként az Egészségvédelmi nap is. A tanulók érdeklődőek, fegyelmezettek voltak. Szövegfeldolgozás – ismeret és szókincsgyűjtés, információs kisfilmek megtekintése, interaktív játékos feladatok megoldása, rajzolás voltak a főbb programelemek a hasznos és sikeres napon. Főbb témakörök az egészséges táplálkozás, életmód, káros szenvedélyek, mentális egészség megőrzése voltak.2020.12.13.
Porthné Tölgyesi Dóra
PÁLYAVÁLASZTÁSI NAP - Mohács
A napokban a járványhelyzet miatt intézményen belül, osztályonként került megrendezésre a szokásos Pályaorientációs nap. A tanulók érdeklődőek, fegyelmezettek voltak. Szövegfeldolgozás – ismeret és szókincsgyűjtés, információs kisfilmek megtekintése, interaktív játékos feladatok megoldása, rajzolás voltak a főbb programelemek a hasznos és sikeres napon.2020.12.13.
Porthné Tölgyesi Dóra
Márton nap az első osztályban
November 9-én kezdtünk el megismerkedni Szent Márton történetével, és a Márton napi hagyományokkal.A magyar órákon a gyerekek meghallgatták Szent Márton legendáját, majd a történet illusztrációinak segítségével ők maguk is elmesélhették azt, saját szavaikkal. Ezután az összekeveredett képeket rendezték helyes sorrendbe. A Márton napi témájú dobókockával is játszottunk, melynek segítségével a történet egy-egy részletét idézhették fel és mesélhették el a gyerekek.
Végül a legenda dramatizálása következett, amelyben mindenki szerepelt, jelmezekkel (Márton köpenye, az öreg koldus rongyos ruhája, liba fejpántok és püspöki süveg) és egyéb eszközökkel (Márton kardja, pajzsa, a koldus üres tányérja) is színesítettük a kis „műsort”. A gyerekek ezt rendkívül élvezték, kérték, hogy több szereposztásban is eljátsszuk.
Matematika órákon különböző libás tematikájú számolási feladatokat végeztünk és fejlesztő játékokat játszottunk. A legnagyobb kedvenc pedig Márton legendájának felelevenítése volt a bee-bot segítségével. A robotméhecske végig követte Márton történetének az állomásait, ahová a gyerke irányíthatták.
Ének-zene: Libás mondókákat és énekeket hallgattunk meg énekórán, majd közösen táncoltunk több dalra is (Száz liba egy sorba, Márton napján libát eszünk…).
Technika és tervezés: Közösen megnéztünk egy prezentációt a Márton napi hagyományokról, melyben sok érdekességet hallhattak a gyerekek. A hagyományokhoz kapcsolódóan mi is elkészítettük saját lampionjainkat befőttesüvegből és színes papírokból, majd minden gyerek meggyújthatta a saját mécsesét. Ez legtöbbjüknek új és nagyon izgalmas élmény volt.
Vizuális kultúra: Libát festettünk pufi-festékkel. Ennek érdekessége, hogy már magát a festéket is a gyerekek állították elő, ők keverték ki, és ők is színezték. A sütőporral kevert masszából színes lapra fehér libát és narancssárga lábakat és csőröket festettek, majd az elkészült festményt mikrohullámú sütőbe helyezték, ahol a libák teste „felpuffadt”, tapinthatóan puhára. Egyedi, szép munkák lettek, a gyerekek büszkén mutogatták őket.
Testnevelés órán lúdtalp tornát, és libás tematikájú ügyességi játékokat játszottak.
Valamint a hagyományokhoz kapcsolódóan, csak hogy „ne éhezzünk”, megkóstoltuk a zsíros kenyeret is, így magát a Márton napot igazi liba-lakomával zártuk.
2020.11.13.
Mertesz Anett, Herger Adrien
Márton nap a második osztályban
Osztályunkban a Márton napot megelőzően is foglalkoztunk a közelgő eseménnyel.Magyar nyelv és irodalom órán megismerkedtünk Szent Márton történetével, illetve Márton napi versekkel is. A tanulók kedvencévé vált a libás olvasós társasjáték, melynek során a tanulók bábukkal játszva, dobókockát dobva léptek az adott mezőre, melyen szavak szerepeltek. Ha sikeresen elolvasták, akkor folytatódott a játék egy újabb játékos dobásával.
Matematika órákon a tanulók műveletekről ítélték meg , hogy azok eredményei helyesek vagy helytelenek, így válogatva ragasztották fel a papírokat a libás plakátra.
Környezetismeret órán készítettünk egy libás plakátot, melyen részletesen elemeztük a liba testfelépítését, táplálkozását, élőhelyét, a libák fajtáit és egyéb érdekességekkel is foglalkoztunk.
Önálló foglalkozásokon sok érdekes tárgy készült. Először libás képet rakhattak ki a tanulók mozaik darabokból, ezután kanalakból készítettünk libabábokat, később kis üvegekből készítettünk lampionokat, melyeket a tanulók kedvükre dekorálhattak. Később spatulákból készültek libás képek. A spatulákat képszerűen összeragasztottuk, lefestettük, majd libákkal és egyéb dekorációs elemekkel díszítettük.
Ének-zene órákon körben járva énekeltük a kedvenc libás dalainkat: Száz liba egy sorban, Márton napján libát eszünk.
A tízórai hagyományosan minden évben a zsíros kenyér, így volt ez most is: libahagymával, törött paprikával és teával- sok gyermek örömére.
Önálló foglalkozáson került sor a youtubon megtalálható Márton napi videó megtekintésére is, ahol sok érdekes népszokásról, megfigyelésről hallhattunk. Később az interaktív táblán libás puzzlet raktak ki a tanulók.
Összességében nagyon tartalmas napokat tudhatunk magunk mögött, sok új , érdekes információval lett gazdagabb a második osztály, mindemellett sok szép pillanatot töltöttünk együtt.
2020.11.13.
Kisszabó Zsuzsanna
Márton nap a harmadik osztályban
Őszanyó projektünk 3. hetének témája a Márton nap.Megismerkedtünk Márton legendájával, eljátszottuk, dramatizáltunk. Márton napi népszokásokat gyűjtöttünk. Feldolgoztuk, bábokat készítettünk a Hogyan osztotta el a paraszt a libákat? című meséhez. Libás mondókákat, verseket, énekeket tanultunk. Márton nappal, libával kapcsolatos online játékokat kerestünk, majd kipróbáltuk ezeket (kvíz, kirakó, labirintus, párkereső stb.). Matematika órán „libasort” készítettünk a számokból, libát színeztünk a számtáblán, kukoricaszemeket számláltunk. Környezetismeret órán tanultunk a baromfiudvar lakóiról. Gondolattérképet készítettünk a libáról. Megtanultuk a tulajdonságait, testfelépítését, táplálkozását, szaporodását, hasznát az ember számára. A napköziben tanultunk libás fogójátékot, memória kártyákat készítettünk, saját készítésű libás díszekkel dekoráltuk az osztályt, megnéztük a Ludas Matyi című mesét. Márton napi témahetünk fénypontja minden évben a zsíros kenyér party. Az idei évben osztályszinten készítettük el a zsíros kenyerünket lilahagymával. Játszottunk libás társasjátékot, énekeltünk, táncoltunk, nagyon jól éreztük magunkat.
2020.11.13.
Rittlingerné Csibi Kinga, Géczi Tímea
Márton nap a negyedik osztályban
Magyar nyelv és irodalom:Szent Márton történetének megismerésével, olvasásával, feldolgozásával kezdtük a Márton napi projektünk megvalósítását.
A történet megismerése után plakátot készítettünk, amelyet kiállítottunk az alsó tagozat folyosóján. Szent Márton legendájának dramatizálása nagy sikert aratott a gyerekek körében, többször is eljátszottuk a szerepek felcserélésével. A gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztését is elősegítette, hogy az interneten kerestünk különböző Márton napi mondókákat és verseket, amelynek olvasása után egyet meg is tanult az osztály. Ezt követően az interaktív táblánál játszottunk közösen libás memóriajátékot, illetve szókeresőt. Majd egy kvízzel zártuk az órát szintén az interaktív táblánál.
Technika és életvitel: Technika órán is tovább folytattuk Szent Mártonról szóló legenda feldolgozását. Dobókockát készítettünk Szent Márton életének egy-egy eseményeivel, majd Dobj és folytasd a történetet! játszottunk a kockával. Libás fejpántot is készítettünk, amelynek nagy hasznát vettük az újonnan tanult libás játékunknál. Valamint testnevelés órán is a különböző mozgásos játékoknál.
Matematika:
Szent Márton legendájának felelevenítésével kezdtük az órát, melyet képek segítségével oldottak meg a gyerekek az interaktív táblán. Ezt egy libás wordwallos feladat követte, melyben a jobb-bal differenciálás volt a fő feladat. Majd a 100-as számkörben egy libás puzzle játék következett, ahol növekvő sorrendben kellett a számokat egymás mellé ragasztani, így kapták meg a képet. Ezt egy csoportmunka követte, ahol a szóbeli számolást gyakorolták a tanulók 100-as számkörben. Erről egy nagyon szép libás plakátot készítettünk.
Testnevelés:
A Libapásztor fogónál a Száz liba egy sorban kezdetű énekkel választották ki a fogót, majd Libasorban járás közben bemelegítő gyakorlatokat végeztek a gyerekek. Ezután ügyességi gyakorlatok következtek libatojással (tojáshordás, tojásterelés). Színek szerint kellett válogatniuk a tojásokat a gyerekeknek a következő feladatban. Végül a jó hangulatú órát a Gúnár, gúnár ki az ólból 1, 2, 3! Játékkal zártuk. A napköziben sok érdekes feladatot oldottak meg a gyerekek, amely a harmadik osztály beszámolójában olvasható.
2020.11.13.
Brucknerné Haraszti Mária, Herger Adrien, Géczi Tímea
Halloween témahét a szakiskolában 2020. október (Mohács)
Az őszi szünet előtti utolsó héten rendezte meg a szakiskolai munkaközösség a Halloween témahetet. A rengeteg különböző játékos feladat megoldása mellett, szó volt a Halloween történetéről, jelképéről és a különböző népszokásokról.
A témahetet online quiz-zel és dekoratív plakátok készítésével zártuk.
Predács Andrea
Halloween témahét a szakiskolában képekben >>
Őszi szünet
Utolsó tanítási nap, hazautazás a kollégiumból: 2020. október 21. (szerda)Első tanítási nap, beköltözés a kollégiumba: 2020. november 2. (hétfő)
Kolping Művészeti Iskola őszi kézműves óráin készült munkák 2020. október (Mohács)
Kolping Művészeti Iskola 2020 őszi kézműves óráin készült munkák képekben >>
A mi boldogságfokozó hálánk – hogy együtt lehetünk újra
A tanévkezdéshez kiválóan illett a szeptemberi témakör, hiszen gyerekek és felnőttek egyaránt hálával kezdték a szeptembert, hogy újra személyesen találkozhattunk, együtt lehetünk. Felidéztük a nyári pillanatokat, közös rajzot készítettünk róla. Beszélgettünk róla, hogy mi vár rájuk ezeken az órákon, miről fogunk beszélgetni, milyen témákat érintünk a tíz hónap alatt! Összegyűjtöttük, hogy a 10 téma hallatán milyen elvárásaik vannak a diákoknak, milyen témákra lennének kíváncsiak, és milyen kérdések merülnek fel bennük. A hála témában legnépszerűbb lett, hogy hálásak vagyunk amiért újra együtt lehetünk az iskolában. Családi hálaleltárt készítettünk, hálalevelet írtunk és címeztünk. Hála-színezők készültek, és meghallhattuk Bagdi Bella Jól érzem magam című, szeptember havi dalát is.
Tisztelt Szülő / Gondviselő!
Szeptember 1-én az 1. osztályok kivételével a tanévnyitó ünnepségek nem lesznek nyilvánosak, a diákoknak az évnyitó ünnepség osztályszintű lesz.
Az érintett szülők csak az első osztályosok évnyitóján vehetnek részt - tanulóként egy szülő -szájmaszk viselése kötelező.
A kollégiumi, napközis, menzás beiratkozás és a tanszerek átvétele (azon szülők részére, akik erre vonatkozó értesítést kaptak) a szokásos módon, szeptember 1-én 8.00-tól a földszinti aulában történik. A szülők részére itt is kötelező a szájmaszk viselése.
Pályázat Gyermekfelügyelő munkakör betöltésére (Mohács) >>>
Pályázat Gyógypedagógus munkakör betöltésére (Bóly) >>>
Pályázat Gyógypedagógiai asszisztens munkakör betöltésére (Bóly)>>>
Pályázat Gyermekfelügyelő munkakör betöltésére (Old)>>>
Pályázat Gyógypedagógus munkakör betöltésére (Mohács)>>>
Pályázat Gyógypedagógus/Logopédus munkakör betöltésére (Mohács)>>>
2019-2020 tanév
Általános Iskolai Ballagás képekben >>
Szakiskolai beiratozás
Tisztelt Szülő / Gondviselő!Az Emberi Erőforrások Minisztere 10/2020. (V.29.) EMMI határozata értelmében ezúton értesítjük a 2020/2021. tanévre történő középfokú iskolai beiratkozásról.
A középfokú iskolába felvételt nyert tanuló szülője vagy törvényes képviselője útján az iskolába személyesen vagy elektronikus úton is beiratkozhat.
Elektronikus beiratkozásra a KRÉTA e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-től 2020. június 22-ig van lehetőség a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. Amennyiben, ebben az időszakban nem sikerül online kitölteni és feltölteni a dokumentumokat, akkor mindenképpen személyesen kell az iskolában a beiratkozást lebonyolítani!
A személyes beiratkozás
2020. június 23-án, kedden 8 órától 12 óráig vagy
2020. június 24-én, szerdán 8 órától 12 óráig történik a
Meixner Ildikó EGYMI intézményében (7700 Mohács, Kórház utca 1-3.).
Tanulói személyes okmányai:
- személyazonosító igazolvány
- lakcímkártya
- TAJ kártya
- adókártya
- diákigazolvány
- Tanuló 8. osztály befejezését igazoló bizonyítvány
- Első fokú munkaköri orvosi alkalmassági vélemény
- Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapításáról szóló érvényes határozat
- Hátrányos helyzet megállapításáról szóló érvényes határozat
- Nevelésbe vételi határozat (állami nevelt gyermek esetén)
Szülő / Gondviselő személyes okmányai:
- személyazonosító igazolvány
- lakcímkártya
- TAJ kártya
Ha nincs érvényes Meixner Ildikó EGYMI által kiállítatott diákigazolványa, lehetőség van diákigazolvány igénylésére is, mely ingyenesen kerül kiállításra. Az ehhez szükséges NEK adatlapot a Kormányablakban kell igényelni személyesen a tanulónak a személyazonosító igazolványa és lakcímkártyája bemutatásával. A kapott NEK adatlapot az intézménybe kell behozni legkésőbb szeptember 15-ig.
Személyes beiratkozás esetén a szükséges nyomtatványok kitöltésében szívesen segítünk!
A SIKERES parkgondozó szakmai vizsga képekben >>
Mohácsi Tankerületi Központ pályázatot hirdet Meixner Ildikó EGYMI intézményegység-vezető (magasabb vezető) beosztás ellátására >>>
Tisztelt Szülők, kedves Tanulók!
2020. június 2. és 26. között lehetőség van iskolánkban is gyermekfelügyeletet igényelni, melyhez az iskolában történő étkezést is tudjuk biztosítani, a megszokott módon. Kollégiumi elhelyezést június 15-ig a kormányrendelet értelmében biztosítani nem tudunk.
Ebben az időszakban A Meixner EGYMI Bólyi tagintézményének tanulóit is a mohácsi központi iskolában látjuk el (7700 Mohács, Kórház u. 1-3.).
A felügyelet során a gyermekek felzárkóztatásáról és játék-, valamint mozgáslehetőségéről, valamint az egészségügyi előírások betartásáról gondoskodunk. A felügyeletet csak egészséges gyermek veheti igénybe, viszont a szülőtől munkáltatói igazolást nem kérünk.
Tisztelt Szülők!
Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy a 215/2020 (V.20.) kormány rendelete értelmében óvodánk 2020. május 25-től újra kinyit a megszokott rend szerint.
Kérem Önöket vegyék fel a kapcsolatot az óvodával, és jelezzék hétfői kezdésüket, hogy az étkezés biztosított legyen gyermekük részére.
Azonban ha gyermeküket egészsége érdekében otthon kívánják tartani, lehetőség van rá, a veszélyhelyzet fennállásáig hiányzását igazoltnak tekintjük.
A SIKERES konyhai kisegítő szakmai vizsga képekben >>
A tantermen kívüli digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről szóló tájékoztató, útmutató
Adatkezelési tájékoztató letöltése, megtekintése >>>Adatkezelési útmutató letöltése, megtekintése >>>
TISZTELT ÖNKORMÁNYZATOK, CSALÁDSEGÍTŐ SZOLGÁLATOK!
Összegezve előző két hetünket a Meixner Ildikó EGYMI vezetése és pedagógusai, ismételten szeretnék megköszönni a Mohácsi, Bólyi, Siklósi járás települési Önkormányzatainak, Családsegítő és Támogató Szolgálatoknak az önkéntes segítőkészségét, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű tanulóink heti tananyagának kinyomtatásában, és a szülőkhöz történő eljuttatásában. A további együttműködés reményében kívánunk jó egészséget az alábbiÖNKORMÁNYZATOKNAK:
Babarc
Bár
Belvárdgyula/Kátoly
Borjád
Dunaszekcső Általános iskola
Görcsönydoboka
Homorúd
Kásád
Kislippó
Kölked
Lánycsók, Kisnyárád
Lippó
Magyarbóly
Majs
Máriakéménd
Nagyharsány
Nagynyárád, Sátorhely
Szajk
Szederkény
Székelyszabar
Újmohács
Versend
Véménd
Szűr
CSALÁDSEGÍTŐ SZOLGÁLATOKNAK
Bólyi Családsegítő Szolgálat
Beremendi Családsegítő Szolgálat
Mohácsi Családsegítő Szolgálat
Villányi Családsegítő Szolgálat
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOKNAK
Szent Erzsébet Támogató Szolgálat
Újmohácsi Támogató Szolgálat
Tisztelt Szülők, kedves Diákok!
Mint tudják, a járványügyi vészhelyzet miatt, minden iskolának át kell állnia az úgynevezett tanterven kívüli tanításra. Mindannyiunk egészségvédelme érdekében az iskolai tantermi oktatás átmenetileg nem lehetséges.Ennek érdekében az alábbiakat kérjük Önöktől!
1. Bizonyára az osztályfőnököktől már értesültek arról, hogy azon szülők gyermekei számára, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához, igény esetén már felügyeletet biztosítunk. Felhívom az igénybe vevők figyelmét, hogy kiscsoportos felügyelet esetében is magasabb a fertőzésveszély, mint ha otthon lenne a gyermek.
2. Azon tanulók számára, akik étkezést (ebédet) igényelnek, ennek megszervezése folyamatban van, ennek pontos lebonyolításáról, az egyeztetéseket követően adunk részletes tájékoztatást.
3. A közös munka érdekében kérjük, hogy aki még nem regisztrált az intézményi KRÉTA felületén, az haladéktalanul tegye meg, mert az lesz a tanulás és kapcsolattartás elsődleges segédeszköze.
Ön, mint Szülő közvetlenül nyomon követheti gyermeke tanulmányi teljesítményét, egyes tanórák anyagát. Ezért mindenképp fontos, hogy az alábbiakban leírt módon használja a KRÉTA rendszert.
Böngészőn keresztül:
klik038442001.e-kreta.hu
Használható bármilyen eszközön (számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon).
felhasználónév: a gyermek OM azonosítója
jelszó: gyermek születési év, hónap, nap kötőjellel elválasztva
Applikávióval:
APPLIKÁCIÓ LETÖLTHETŐ:
https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.eKreta.KretaAndroid&hl=hu
felhasználónév: a gyermek OM azonosítója
jelszó: gyermek születési év, hónap, nap kötőjellel elválasztva
4. Előírás, hogy az iskolában és/vagy kollégiumban semmilyen tanulói tulajdonú eszköz, tárgy nem maradhat. Ezek összecsomagolásáról gondoskodtunk. A névre szóló csomagok átvehetők iskolánk portáján.
A mai napon a pedagógusok már több szülővel felvették a kapcsolatot és tájékoztatták őket a távoktatás további formájáról.
Kedves Szülők, nagyon fontos, hogy a lehető leghamarabb minden diákot és szülőt utolérjünk, ezért kérem Önöket, segítsenek a szülőtársak értesítésében!
Kedves Diákok! Most nem iskolai szünet van, hanem újfajta tanulást kell megtanulnunk. Mindenkinek fontos, hogy ebben a helyzetben is eredményesen befejezzük a tanévet, az idén is szép bizonyítványt szerezzetek! Ehhez most különösen szükség van a szófogadásotokra, rendszeres munkátokra, szorgalmas tanulásotokra. Ez csak együtt sikerülhet, és együtt SIKERÜLNI IS FOG! Vigyázzunk magunkra és egymásra is!
Mohács, 2020. március 16. Intézményvezetés
Tisztelt Szülők!
A koronavírus elleni védekezés érdekében 2020. március 16-tól a közoktatási intézmények tantermen kívüli, digitális oktatásra térnek át. Ez azt jelenti, hogy a gyermekek számára az iskolában nem lesz órarendszerinti oktatás. A kialakult helyzet megoldásáról folyamatosan tájékoztatjuk Önöket az intézmény közösségi oldalán, honlapján.Tóthné Schiebelhut Lívia intézményvezető
Tisztelt Szülők!
Kӓszné Lebő Zsuzsanna tankerületi igazgatóasszony megbízásából, a kialakult koronavírus helyzettel összefüggő megelőző intézkedésekkel kapcsolatosan, a következőkről tájékoztatjuk Önöket.Minden iskolai programot, ünnepséget, tábort, erdei iskolát, külföldi utazást — beleértve ebbe a „Határtalanul!” programot, uszodalátogatást, versenyeket, iskolán kívüli programokat lemondunk a tanulók, a pedagógusok és családjaik biztonsága érdekében. A jelen jelzés különösen vonatkozik március 15-i Nemzeti Ünneppel kapcsolatos megemlékezésekre. A megemlékezésekre osztálytermi szinten kerül sor.
A Lázár Ervin Program keretében szervezett valamennyi esemény (színház-, cirkusz-, hangverseny látogatás) határozatlan ideig felfüggesztésre kerül.
Az iskolában kiemelt figyelmet fordítunk kézmosószer és kézfertőtlenítő szer használatára.
Kérjük Önöket, hogy csak a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon (https://koronavirus.gov.hu) szereplő információkat vegyék figyelembe!
Akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon vagy külföldi tartózkodásuk során, ne menjenek be az iskolába, maradjanak otthon és haladéktalanul hívják fel telefonon a háziorvosukat, és kövessék az ő utasításait, ezen kívül más teendőjük nincsen.
Mindannyiunk elemi érdeke, hogy a fertőzést megelőzzük!
A megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videók a https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érhetők el, melyet minden osztályban levetítünk.
A tanulók érdekében kérjük Önöket, hogy csak az iskola kapujáig kísérjék gyermeküket!
Megértésüket köszönjük!
Tóthné Schiebelhut Lívia igazgató
Tisztelt Szülők/Gondviselők!
Értesítjük Önöket, hogy 2020. március 06-án intézményünk tájékoztató napot tartott a szülőknek, a 2020/2021 tanévben az ETIKA, illetve a helyette választható, egyházak által tartott HIT-ERKÖLCSTAN oktatás megszervezésével kapcsolatban.Érintett évfolyamok: 1. osztály 5. osztály
A 2. 3. 4. 6. 7. osztályok ha nem szeretnének változtatni, nincs semmi teendőjük!
A változtatást 2020. május 20-ig lehet kérni a következő tanévre 2020/2021-re vonatkozóan!
A tájékoztatón a következő egyházak képviselték magukat:
1. Magyar Katolikus Egyház Facskóné Jakab Renáta T: 06-30/362-1627
2. Hit Gyülekezete Bogdán Norbert T: 06-20/474-1397
További teendők:
A szülőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy a 2020/2021-es tanévben melyik oktatási formát választják gyermekeiknek.
1) ETIKA (a korábbi neve ERKÖLCSTAN volt) erkölcstan tanár tanítja
2) HIT-ERKÖLCSTAN hitoktatók tanítják
A kitöltött nyilatkozati adatlapot kérem aláírva mielőbb visszajuttatni az iskolába! A hit és erkölcstan választása esetén kérem az egyház nevét feltüntetni az adatlapon.
Kérdéseikre személyesen, vagy telefonon is szívesen válaszolunk a következő telefonszámon: 06-69/322-133
Nyilatkozat letöltése >>>
XLV. Országos Komplex Tanulmányi Verseny Házi Forduló
2020. 03. 05-én rendeztük meg iskolánkban a XLV. Országos Komplex Tanulmányi Verseny Házi Fordulóját, mely a megyei, illetve az országos megmérettetést előzi meg. A rendezvényt ebben a tanévben is „Bázisintézményi” Programnak hirdettük meg, így Harkányból és Villányból is érkeztek diákok. Öt tantárgyból (magyar irodalom, történelem, életvitel és gyakorlati ismeretek, földrajz, természetismeret), 5 csapatban, 25 gyermek mérte össze tudását.
A verseny lebonyolítása forgószínpad-szerűen történt. A csapatok teljesítményét „menetlevélben” rögzítettük, majd összesítettük.
A felső tagozatos munkaközösség tagjai jól szervezetten, felkészülten vezették le a vetélkedőt. A 25 perces állomásokon változatos, gyermekközpontú, játékos feladatokkal igyekeztek a tanulók már megszerzett ismereteit „felszínre hozni”.
A délelőtt remek hangulatban telt, a visszajelzés szerint a vendég gyermekek és intézményünk diákjai is jól érezték magukat.
A program emlékezetesebbé tételéhez hozzájárult, hogy fenntartónk jóvoltából tízóraival, ebéddel, minden résztvevő gyermek számára édességgel, az elért helyezésekért ajándékkal tudtunk kedveskedni.
2020. 04. 01-én Szentlőrincen a megyei versenyen Buchvald Rubina 6. osztályos, Balog Rebeka, Horváth Patrícia és Szanyi Nikolett 7.-es tanulók képviselik intézményünket.
Bacheszné Fűrész Klára munkaközösségvezető
Fényképek az eseményről >>>>
Február az oviban - MOHÁCS
„ Maskarások, bolondok,Rázzátok a kolompot,
Takarodjon el a tél, örvendezzen aki él!”
A februári hónapban, a farsangi hagyományokkal ismerkedhettek ovisaink. Február 12-én egy bemutató foglalkozásunk volt, ahol a gyerekek játékos feladatokat oldhattak meg a mondókák és énekek mellett. A jókedv garantált volt , mivel a sokac zene hallatára a picik máris ropták a táncot, az általuk készített busóbábokkal. A foglalkozáson, az intézményen kívüli pedagógusok is részt vehettek. A szép számban megjelent vendégek jó hangulatban töltötték el az időt a csoportban. A következő hetekben a farsangi szokásokról és hagyományokról volt szó. 25-én a farsangi bálra meglátogattak az „ igazi busók” is, hogy a gyerekek barátkozhassanak.
Jelmezbe öltözve táncoltunk és jól elűztük a telet! Most már jöhet a tavasz!
Szalagavató képekben - MOHÁCS >>>
Farsang képekben - MOHÁCS >>>
Sokac tájház meglátogatása 2020. 02. 26. (Alsó tagozat) - MOHÁCS
Régi álmunk vált valóra, amikor szerdán délelőtt a szeszélyes időjárás ellenére elindultunk a nemrégiben elkészült Sokac Tájházba.A magyarországi horvát népcsoport, a sokacok hagyományait, mindennapjait látványosan és interaktívan bemutató házat – a város egykor kizárólag sokacok lakta városrészében valósították meg- egy öreg lakóépület átépítésével. A Táncsics Mihály utca 40. szám alatti, a Mohácsi Sokacok Olvasókörének székházától csupán pár lépésnyire található épület utcafrontján léptünk be a házba, ahol nagyon kedvesen fogadtak bennünket.
Az első teremben egy idővonalnak hívott eszköz segítségével, egy kormánykerékkel tekerhettük végig ezen népcsoport mohácsi történelmének jeles eseményeit.
Ezután sokac mesét hallgattunk, míg kellően bátor társaink egy interaktív videóberendezés segítségével sokac táncokat próbáltak ki.
Aztán játékos jelleggel betekintést nyerhettünk a sokacok mindennapjaiba, megismerhettük egyedülálló zenevilágukat, hangszereiket, viseletkészítő és fazekas valamint bocskor készítő népi mesterségeiket, gasztronómiájukat, szokásaikat.
A korhűen berendezett sokac konyhában az asztal lapjába rejtett tableten korabeli receptfüzetecskét lapozgattunk , mely régi ételleírásokat tartalmazott.
Utolsó állomásként a maszkfaragó műhelyt tekintettük meg, ahol a szerszámokat kézbe vehettük és lépésről lépésre nyomon követhettük amíg agy fadarabból félelmetes- telet elűző- álarc válik.
A tartalmas, élményekkel teli program végén köszönő sorokat írtunk a vendégkönyvbe.
Herger Adrien
Fényképek az eseményről >>>>
Sokachét az alsó tagozaton 2020. 02. 26.- MOHÁCS
ProjektzáróMinden évben a mohácsi nemzetiségek szokásain, ételein, ruházkodásán, ünnepein keresztül ismertetjük meg az alsó tagozatos gyerekekkel az évszakoknak megfelelő kerti munkákat, öltözködést, étkezést, hagyományokat.
Mohács messze földön ismert a Busójárásról, amely a mohácsi sokacok ünnepe volt eredetileg. Így a farsangi időszakot, a tavaszvárást, télűzést a sokac nemezetiség szokásainak megismerésével kapcsoljuk össze.
Ennek a projektnek az összegzésére, lezárására, megünneplésére Projektzáró délelőttöt szerveztünk.
A tanulók előzetesen megismerték a Busójárás mondáját, a hagyományos farsangi sokac szokásokat, a busók jellegzetes ruháját, a sokac népviseletet, a mohácsi eseményeket ebben az időszakban. Minden osztályban farsang projekt keretében farsangi verseket, szövegeket dolgoztunk fel, matematika órák témájába s becsempésztük a Busójárást, farsangot. kiállítást rendeztünk be a sokac népviseletből, álarcokat, busómaszkokat készítettünk. Meghívtuk a Kisfaludy Károly Gimnázium tanulót és Csókáné Prakatur Mária tanárnőt, hogy idén is tanítsanak nekünk sokac táncokat. Külön meglepetés volt Versendi Kovács József és fantasztikus zenekarának látogatása!Köszönjük az évek óta tartó együttműködést!
A Zárónapon minden osztály választhatott egy-egy csoportvezetőt, aki jankele lett. Ezután az alsós tanulók 4 csoportot alkottak, majd elkezdődött az érdekes feladatokkal teli délelőtt.
1. állomás Grain Andrásné, Belánné Kovács Beáta vezetésével A Kirakók, papír alapú feladatok állomáson a csapatok puzzle-kat raktak ki, mondatvadász transzformációs, pont összekötős, kiegészítős, sorrendiséget fejlesztő, színezős, vágós, összeillesztős, ragasztós, figyelemfejlesztő, gondolkodást fejlesztő szókirakó feladatokat oldottak meg, mindezt a farsang témakörében.
2. állomás Kisszabó Zsuzsanna, Schmidt Andrea, Zsolt Ildikó , Herger Adrien vezetésével kreatív elfoglaltsággal kínáltuk meg a tanulókat. A kreatív állomáson a tanulók álarcokat készíthettek. A fiúk busó maszkokat a lányok sokac maszkokat alkothattak. Először kartonpapírra körberajzolták a sablonokat, majd kivágták azokat.Ezután a busó álarcokra ragasztották az előrajzolt majd kivágott szájakat, szemöldököket, vattát, és egyéb papírelemet, majd kedvükre dekorálták filc segítségével a maszkokat, minél félelmetesebbre. A széplányok maszkját a lányok csillámporokkal, csillogó papírdarabokkal, illetve tortacsipkével dekoráltak. Végül fonal segítségével minden tanuló felvehette saját álarcát.
3. állomás Müller Anita vezetésével a Busójárás mondáját dolgozták fel itt a tanulók Learningapps feladatokon keresztül: Farsangi kérdések, .Farsangi képek-szavak párosítás. Farsangi keresztrejtvény, Farsangi szókereső.Farsangi memória
4. állomás: Mertesz Anett Bee-boot programozása: QR kódon keresztül a tanulók megnyitottak egy Youtube videót, (kereplő hangja, tambura zene, sokac táncosok…) ennek alapján határozták meg a tanulók, hova kell eljutni a méhecskével. amely busó ruhába bújt!
Szabadiné Kovács Ágnes: Wordwall feladatok, Busójárás és a farsang eszközeinek jellemzőinek válogatása, szó-kép egyeztetés, szótag –kép egyeztetés, keresztrejtvény Busójárás témában. Minden feladatot kinyomtatva is elkészíthették a tanulók.
Köszönjük Litter Gábor kollégánknak, hogy minden évben bemutatja a busómaszk faragásának folyamatát, elmeséli, miből készülnek a maszkok, a szarvak, a bundák stb. A gyerekek minden évben nagy érdeklődéssel figyelik, minden szavát, mozdulatát!
A projektnap zárásaként felelevenítettük a Kisfaludy Károly Gimnázium tanulói és Csókáné Prakatur Mária tanárnő által tanított táncokat és egy táncházzal zártuk értékelés után a napot!
Külön örömet szerzett, hogy intézményünk budapesti logopédus vendégei is elismerően nyilatkoztak a programunkról!
Szabadiné Kovács Ágnes mk. vezető
Fényképek az eseményről >>>>
Ember projekt - MOHÁCS
A 8. évfolyam január hónapban az „Ember projekttel” foglalkozott. A tanórákon kooperatív tecnikákkal, csoport-, páros-és önálló munkával, valamint IKT eszközök bevonásával dolgoztuk fel a témához kapcsolódó tananyagot. Ez a sokrétű feldolgozás hozzájárult ahhoz, hogy még jobban elmélyítsék ismereteiket a tanulók. A projekt zárásaként az elkészített produktumokból kiállítást szerveztünk a felső tagozat folyosóján.Brucknerné Haraszti Mária osztályfőnök
Medves Kupa téli sporttábor 2020. február 12-14. - MOHÁCS
Idén 20. alkalommal rendezték meg Salgóbányán a Medves Kupát. Iskolánkat hat diák és két kísérő tanár képviselte. A háromnapos rendezvényen 12 iskola versenyzői öt sportágban mérték össze tudásukat.Csapatunk dartsban 5., rönkfutásban 4., váltófutásban 3., ergométeres evezésben 1. helyezést ért el. Így az összetett versenyben bronzérmet szereztünk.
A versenyzés mellett kirándulásra is jutott idő. Megnézhettük és bejárhattuk Somoskő várát.
Fényképek az eseményről >>>>
Január az oviban - MOHÁCS
A januári hónapban a kis ovisok a téli időjárásról és az erdei állatok, madarak életével ismerkedhettek. Az erről szóló meséket, énekeket és mondókákat vidáman hallgatták és énekelték. A közösen kitett madáretetőt tele raktuk sok-sok finom magvacskával, ezzel gondoskodva az élelmet kereső madarakról. A kicsik különféle madarakat színezhettek és a kész remekművekkel, az ovi faliújságát díszítettük, ahol a szülők megcsodálhatták gyermekeik alkotását.Lázár Ervin Program Budapest színházlátogatás - MOHÁCS
Iskolánk 8. osztályos tanulói, a Lázár Ervin Program keretében, ingyenes színházlátogatáson vehettek részt. Így juthattunk el Budapestre, a Fővárosi Operett Színházba, ahol a János vitéz című előadást néztük meg. Az utazást a Mohácsi Tankerületi Központ szervezte, külön busszal, kísérőtanárok felügyeletével. A gyerekek számára az utazás és az előadás is hatalmas élményt jelentett.Fényképek az eseményről >>>>
Brucknerné Haraszti Mária
Az Országos Rendőr-főkapitányság felhívása!
Az Országos Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei felhívják a figyelmet, hogy az elkövetkező napokban minden szülő, tanár, barát és rokon fokozottan figyeljen a tanulmányi eredmények miatt esetlegesen szorongó tanulókra!Bővebben>>>>
Ergométeres bajnokság - MOHÁCS
2020 január 16-án a „Marek csarnokban” Intézményünk szervezte a FOBMSZ idei első rendezvényét, az ergométeres bajnokságot. A versenyen Old, Mohács, Pécs Binok és a Szentlőrinc EGYMI 41 tanulója versengett egymással.Iskolánk tanulói 6 arany, 5 ezüst és 4 bronzérmet szereztek. Ezúton is gratulálunk minden résztvevőnek- versenyzőnek és felkészítőnek!
Köszönjük az MTE-nek a helyszín, az evezős szakosztálynak az evezősgépek biztosítását!
Fényképek az eseményről >>>>
Boldogságóra - MOHÁCS
CÉLKITŰZÉSA januári Boldogságórán a célkitűzés volt a témánk. A Van egy álmom című dal motivált bennünket óra elején. Újév, új célok, ami boldoggá, elégedetté tesz bennünket.
Egyet értettünk abban, hogy kitartónak kell lenni, és mindig szem előtt tartani azt, amit szeretnénk: javuljon a tanulmányi eredmény és a magatartás, mert ez mindenkinek örömet szerez, új dolgok megtanulása: úszás, barkácsolás, egy könyv vagy mese elolvasása.
Kívánságokat is írtunk, mert ha hiszünk benne, teljesülni fog.
További ösztönzést a Pozitív gyerek vagyok kártya lapjai adtak, és természetesen meséltem is, hiszen a mesékből is gyűjtünk erőt a hétköznapokra.
Azt kívánjuk mindenkinek, hogy valósuljanak meg az álmai!
Berger Brigitta gyógypedagógus
Fényképek az eseményről >>>>
KOLLÉGIUMI CSENDES PERCEK 2019 - MOHÁCS
ADVENT - MOHÁCS
„Van-e érzés, melyforróbban és sejtelmesebben
megdobogtatja az emberi
szívet, mint az ünnep és
a várakozás izgalma?” - írja Márai Sándor.
Az advent egy olyan időszakot nyit meg, amikor az ünnepi készülődés, a várakozás izgalma járja át a mindennapjainkat. A mai rohanó, anyagias világban fontos, hogy segítséget nyújtsunk tanulóink számára azzal, hogy rávilágítunk mik is az igazán lényeges dolgok. Négy héten keresztül, a gyertyagyújtások idejére elcsendesedünk egy kicsit és versekkel, jelenetekkel segítjük elő az ünnepi érzést, melyben szívesen vesz részt gyermek és felnőtt egyaránt.
Brucknerné Haraszti Mária
Fényképek az eseményről >>>>
Boldogságóra - MOHÁCS
Téma: Jó cselekedetek gyakorlásaA témát beszélgetéssel vezettem be, melyben aktívan részt vettek a gyerekek. Szívesen elmesélték saját élményeiket is. Majd párosmunkában keresztrejtvényt fejtettek, ahol kiderült, milyen az az ember, aki jót cselekszik. Ezután a kezdőbetűk üzenete című feladatot közösen oldották meg. Megbeszéltük, hogy milyen jó cselekedetekkel segíthetnek ők családtagjaiknak, társaiknak vagy akár egy idegennek. Ezeket leírták kis kártyákra és az osztályban kitett adventi naptárra gombostűvel felhelyeztük. Mindeközben a hónap dalát hallgattuk. Megegyeztünk, hogy minden nap vállal valaki egy jó cselekedetet, és másnap elmeséli, hogy sikerült. Ez nagyon motiválóan hatott rájuk. Bízom benne, hogy sikerült megérteniük a lényeget, miszerint nagyobb öröm adni, mint kapni!
Brucknerné Haraszti Mária
Kreatív ADVENT versenyen ARANY minősítést kaptunk - MOHÁCS
Fényképek a felkészülésről és az alkotásokról >>>>Családprojekt a szakiskolában - Mohács
2019.12.17-én, kedden Családprojekt napot tartottunk a szakiskolában.Az első órában híres sportoló családokról hallhattunk egy nagyon érdekes előadást Kiss György tanár úrtól.
Ezután párhuzamosan folytak a foglalkozások:
- karácsonyi díszeket, asztaldíszek készítettünk Ferenczi Gabriella tanárnő vezetésével
- karácsonyi ételek készítéséről beszélgettünk Kiss Zoltán tanár úrral
- karácsonyi szokásokat mutatta be Windheim Zoltánné tanárnő
Fényképek az eseményről >>>>
Pályaorientációs nap 2019. - OLD
Minden sajátos nevelési igényű tanuló számára lehetőség nyílik a továbbtanulásra napjainkban. Ma a Szakiskolákban, Készségfejlesztő iskolákban, a legtehetségesebbek a többségi iskolákban is részt vehetnek szakma elsajátításában.Az oldi Készségfejlesztő iskolában Háztartástan –életvitel, Kisegítő takarító, Habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre nem képes tanulók részére, valamint Agyagtárgy- készítő gyakorlati modulokban kapnak képzést a tanulók, ami nem ad OKJ-s végzettséget.
Az idei pályaorientációs napunkba bevontuk az egész iskolát, nem csak a pályaválasztás előtt álló tanulókat. Játékos formában, csapatversenyben oldottak meg a tanulók különböző foglalkozásokkal kapcsolatos feladatokat öt állomáson. A legfiatalabbaktól a legidősebbekig mindenki talált a képességeinek megfelelő feladatot. Természetesen a téma minden állomáson a munkával, foglalkozásokkal kapcsolatos volt, értelmileg akadályozott gyermekeink képeségeihez igazítva.
A játékos vetélkedő után a Készségfejlesztő iskola tanulói a tankonyhában saját maguk által elkészített pudinggal kedveskedtek az iskola többi tanulójának. Majd az iskola környékét takarítottuk meg a lehullott őszi levelektől, közös munka keretében.
Tanulóink csak nagyon kis része fog a munkaerő piacon részt venni, így mi az önellátásra, önkiszolgálási-, szociális képességeik minél magasabb szintű elsajátítására neveljük, készítjük fel őket. Hiszem, hogy a társadalom hasznos tagjai lehetnek ők is!
Szabó Edit gyógypedagógus
Egészséghét - OLD
Novemberben egészséghetet tartottunk a Meixner Ildikó EGYMI Oldi Tagintézmény, általános iskolai csoportjaiban.Felső tagozatos osztályommal a témahéten az egészséges táplálkozással, testápolással, a mozgás fontosságával és az egészségügyi intézményekkel foglalkoztunk.
Az egészséges életmóddal kapcsolatos ismereteinket Puzzle segítségével elevenítettük fel. Gyermekeknek szóló ismeretterjesztő TIE videókat tekintettünk meg a témákkal kapcsolatban. Készítettünk egészségvárat az újságokból gyűjtögetett képekkel. Elkészítettük tízórainkat zöldségek felhasználásával.
Testápolás témakörében különböző tisztálkodó és testápoló szerekkel ismerkedtünk. Gyakoroltuk a helyes fogmosás, arcmosás, kéz és körömápolás műveleteit, majd kipróbáltuk az arc és kézápoló szereket.
Zenére tornáztunk, képeket gyűjtöttünk különböző mozgással kapcsolatban.
Bővítettük az egészségügyi intézményekről tanult ismereteinket, szituációs gyakorlatokat végeztünk.
A témáknak megfelelően papír alapú feladatlapokat és az Okos Doboz digitális feladatgyűjteményéből keresett feladatokat oldottunk meg. Feldolgoztuk az Ödönke, a duci kisegér és Az egér és az oroszlán meséjét.
A témahét összegzéseként közös plakátot készítettünk az egészséges életmóddal kapcsolatban és Makk Marci meséket tekintettünk meg.
Bohner Csilla gyógypedagógus
Hangszert a kézbe! - OLD
December elején Kisharsányban jártunk a "Hangszert a kézbe" országjáró programsorozat egyik állomásán. JÁTSSZUNK ZENÉT! – A zene, mint univerzális nyelv - Varga Ágnes, az InMusic Tréning és Terápia szakmai vezetőjének interaktív műsorát tekintettük meg. Az Élményközpontú Zenepedagógiai és Fejlesztő Program – rugalmasan kezeli a műsorokat, a gyermeki hallgatóság igényeihez mérten, így tanulóink is nagyon élvezték az előadást.A Hangszer simogató programon, interaktív hangszerkiállításon kipróbálhattuk a hangszereket!
Pályaorientációs nap a felső tagozaton - MOHÁCS
A Pályaorientációs nap keretein belül az óvodások, a foglalkoztató csoportok, valamint az 5-6. osztályos tanulók a mohácsi Mentőállomáson jártak, ahol alaposan megismerkedhettek a mentőgépjárművekkel, az életmentő eszközöket megtekintették, a hívásokat követő protokollról kaptak tájékoztatást, az ott dolgozó kollégák összetételével ismerkedtek.A hetedik osztályosok üzemlátogatást tettek a TESA Textilhulladék Feldolgozó és Forgalmazó Kft. telephelyén, ahol a textiliparban keletkező maradékok, hulladékok újra hasznosítását, feldolgozását, bértépését, lovas pályákhoz adalékanyag és rongyszőnyeg alapanyag készítését követhették nyomon.
A két nyolcadik osztály a Szakiskola nyílt napján vett részt, ahol betekintést nyertek a jelenleg működő szakmák gyakorlati és tanórai foglalkozásaira is, megismerkedtek a 2020/21-es tanévben induló szakmákkal, rész szakképesítésekkel.
A pályaorientációs nap minden diák számára általános tájékozottság-bővítő, motiváló, hasznosítható információban gazdag élmény volt.
Fényképek az eseményről >>>>
Boldogságóra - MOHÁCS
A decemberi hónapban mindenki szívében előtérbe kerül a jó cselekedetek gyakorlása . A Boldogságóra zenei inspirációja a Jó emberré válni dal volt, ami nagyon tetszett nekünk. Színezéssel, beszélgetésekkel hangolódtunk a karácsonyra, ezzel együtt a jó cselekedetek gyakorlására. Mi kell hozzá? Legfőképpen szeretetteli szív, amivel másokat is boldoggá teszünk. A Boldogító erősségek kártyát használtuk a fogalmak jobb megértésére. Tanácsot kaptunk 24 alkalomra karácsonyig, amit megtehetünk, hogy a szívünkben béke legyen. Szorgalmasan dolgoztunk: elmélkedtünk, megfogadtuk a tanácsokat és a boldogság érzésével zártuk ezt az órát is.BOLDOG, SZERETETTELJES KARÁCSONYT KÍVÁNUNK MINDENKINEK!
Berger Brigitta gyógypedagógus
Egészségnevelési projekthónap zárása: egészségnap és Mikulás délután - felső tagozat - MOHÁCS
Az Egészségnevelési projekthónapot idén 2019.12.05-én zártuk. Egész havi munkánk zárónapját mentős, védőnő, zumba oktató segítette. Sok új információval és élménnyel gazdagodtunk. A közösségfejlesztő Mikulás délután is vidáman, jó hangulatban telt.Egészségnap programjai:
- Kiállítás a tanulók munkáiból
- Szexuális felvilágosítás életkornak megfelelően
- Biztonságos közlekedés
- Újraélesztés
- Zumba „Most légy kemény legény” - edzés
- Egészséges táplálkozással kapcsolatos játékos rejtvények
- Káros szenvedélyek - IKT feladatok
- Séta, környezetvédelem - szemétszedés
Fényképek az eseményről >>>>
Pályaorinetációs nap az alsó tagozaton - MOHÁCS
Az alsó tagozat diákjai a pályaorientációs nap keretében játékos feladatok segítségével ismerkedtek a szakmákkal. Csapatalakítást követően három állomáson várták a gyerekeket foglalkozásokhoz kapcsolódó érdekes feladatok: kirakó, képpárosítás, kakukktojás, bee-bot, interaktív feladatok, rövid bemutatófilmek szakmákról, gofri sütés, Amerikából jöttem…, Ki vagyok én?.A gofri elkészítéséhez szükséges alapanyagokat osztályonként vettük meg, miközben megismerkedtünk a boltban dolgozók munkájával. Az egész délelőtt nagyon jó hangulatban telt.
Fényképek az eseményről >>>>
Szakiskola felvételi - MOHÁCS
A Meixner Ildikó EGYMI Szakiskolája a 2020-21-es tanévre felvételt hirdet tanulásban akadályozott (F70),
8. osztályt végzett tanulóknak a következő szakmákra, rész-szakképesítésekre:
- Húskészítmény gyártó (OKJ 31 541 05)
- Szakácssegéd (OKJ 21 811 03)
- Parkgondozó (OKJ 21 622 02)
- Kerti munkás (OKJ 21 622 01)
- Állatgondozó (OKJ 31 621 01)
- Sütőipari és gyorspékségi munkás (OKJ 21 541 02)
- Textiltermék-összeállító (OKJ 21 542 02)
- Számítógépes adatrögzítő (OKJ 31 346 02)
- tanulmányi idő: szakiskola előkészítő évfolyam + 2 év (összesen 3 év)
- idegen nyelv: angol
- felvétel kizárólag a sajátos nevelési igényt megállapító szakértői bizottsági szakvélemény alapján
- egészségügyi alkalmassági követelményeknek való megfelelés szükséges
- kollégiumi elhelyezés biztosított