See PRO edition

Egészségnevelési délelőtt - alsó tagozat

KÉPEK

Őszi tanulmányi kirándulás - alsó tagozat 2017

Őszi tanulmányi kirándulás alsó tagozat

2017.október 19-én csütörtökön Sátorhelyre kirándultunk.

Célunk:A közvetlen és tágabb természeti környezethez való viszonyulás fejlesztése; környezettudatos magatartás kialakítása tevékenykedtető, élményszerű, játékos, tapasztalatszerző (látás, hallás, tapintás, mozgásutánzás…) kooperatív munkával.

Előkészítés:

1.tervezés, ötletelés: feladat-, tevékenységgyűjtemény összeállítása

2.Sátorhelyi tábor előzetes bejárása,

3. Mackómúzeum nyitva tartása

4. Busz megrendelése

5. Tízórai kikérése

A kirándulás az őszi osztályprojektek elemeként valósult meg

Kompetenciafejlesztés fókuszai:

Személyes kompetencia:

Élményszükséglet, öntevékenységi vágy, kíváncsiság, önmegismerés – önismeret, befogadási készség, beleélési képesség, igényesség (rend, tisztaság…), természeti jelenségek művészi kifejezésének képessége, finommotorikai készség, önmotiváció.

Kognitív kompetencia:

Holisztikus szemlélet, környezettudatosság, megfigyelő-, összefüggés kereső-, összefüggés kezelő-, tudásszerző-, rendszerező, gondolkodási képesség; anyanyelvi beszéd, kommunikációs képesség, lényegkiemelő képesség, ok-okozati képesség, tanulási képesség. Memóriafejlesztés (szöveg, dallam, mozgás), reprodukáló képesség.

Szociális kompetencia:

Együttműködés, kooperatív készség, felelősségvállalás, empátia, véleményalkotás, véleménynyilvánítás, kommunikatív képesség, tolerancia.

Az iskolában gyülekeztünk szokásos időben 7 óra 45-től, izgatottan vártuk a buszt. Közösen szálltunk fel a buszra, gyakoroltuk a tömegközlekedésen történő helyes viselkedést.

A Sátorhelyi táborhoz érve megfigyeltük a parkban történő őszi munkákat. levélsöprés, gyümölcsszedés stb. Felismertük a park fáit, megfigyeltük a levelek formáját, színét, terméseket. Minden osztály az aktuális környezetismeret tananyagnak megfelelő ismeretekkel gyarapodott.

Tízórainkat napsütéses időben fogyasztottuk el a szabadban.

A Mackómúzeumba egy barlang bejáratán keresztül jutottunk be, két brummogás után. A teremben több, mint ezer maci várta, hogy megnézzük őket. Nagy élmény volt a tematikusan elhelyezett macik között járni, zenéjüket, hanjukat hallani.

A macik meglátogatása után hatalmasat hancúroztunk a tábor levélszőnyegén.

KÉPEK

​Márton nap az alsó tagozaton 2017

Az alsó tagozat diákjai idén is megünnepelték Márton napját, mely során, nemcsak Szent Márton életével ismerkedtünk meg, vagy a naphoz kapcsolódó népszokásokat elevenítettük fel, hanem a tanórákon is a témakörhöz kapcsolódó feladatokat oldhattak meg a gyerekek. Énekeltünk, kézműveskedtünk, majd vidám hangulatú zsíros kenyér készítéssel zártuk a programot, hisz a mondás szerint: Aki Márton napon libát nem eszik, az egész évben éhezik.